• Miabjörn

Kan man spara morgonurin i kylen?

Apoteket öppnar kl 10. Måste kissa nu. Kan man spara morgonurin,så att man kan testa sig sen? Kan nog inte hålla mig så länge :)

• Svar på tråden Kan man spara morgonurin i kylen?
  • Miabjörn

Hur säker är du på detta? Har gjort 2 gravtest som visar olika & orkar inte göra om det igen.Nerverna är helt fördärvade.......
    Kram.

• Psychadelia

Så görs det på lab på mitt jobb (akuten) så det borde ju vara det rätta antar jag eftersom labpersonalen gör så. Men som sagt ta ut urinen ur kylen ca 30 minuter innan du gör testet.

• Miabjörn

Jag tackar för svaret!

• Alvismamma

Hej!
    Jag blev lite nyfiken och måste fråga...Kan testet visa fel resultat om man använder morgonurin som man förvarat i kylen och inte låter det bli rumstempererat?

• Psychadelia
    Alvismamma skrev 2009-08-09 16:33:07 följande:
    Hej!Jag blev lite nyfiken och måste fråga...Kan testet visa fel resultat om man använder morgonurin som man förvarat i kylen och inte låter det bli rumstempererat?
    Ja nåt måste det ju vara som kan hända eftersom lab är väldigt noga med att det ska vara rumstempererat. Jag vet dock inte vad det är som händer och har precis gått på semester så jag kan inte fråga labpersonalen heller tyvärr.

TS: Hur gick det?
  • virre85
    Hej!Jag blev lite nyfiken och måste fråga...Kan testet visa fel resultat om man använder morgonurin som man förvarat i kylen och inte låter det bli rumstempererat?
    Jag vet inte hur det är med grav tester, men när jag gick till bm med kylskåpskallt urin, varit ute i kanske 5 min så sa hon att det testet hon skulle göra (kolla efter äggvita och urinväginfektion) så gör det om det är kallt eller varmt.
  • virre85
    Jag vet inte hur det är med grav tester, men när jag gick till bm med kylskåpskallt urin, varit ute i kanske 5 min så sa hon att det testet hon skulle göra (kolla efter äggvita och urinväginfektion) så gör det om det är kallt eller varmt.
Svar på tråden Kan man spara morgonurin i kylen?