Skövde - var ska man bo??
Som frågan lyder. Var ska man bo någonstans och vilka områden ska man undvika?
Tack på förhand!
Som frågan lyder. Var ska man bo någonstans och vilka områden ska man undvika?
Tack på förhand!
som insnöad skövdebo har jag nog för mycket fördommar om nästan allt områden för att svara iallafall generellt. men något du funderat på kan jag kanske försöka beskriva hur det "se ut" med skolor affärer komunikationer försöka beskriva vad för folk som bor där mm
Hur det ser ut vet jag. Ska dit idag och shoppa lite. Men jag vet inte vilka områden som är bra att bo i, eller om det ens är bra att bo i Skövde?! På din beskrivning lät det nästan som att man skulle försöka hitta någon annan stad att bosätta sig i.
hihi kan vara så. vi trivs bra här tillgång till det mästa man kan behöva lätt ta sig någon annanstans med. men när flytt varit på tapeten för oss har jag alltid varit kräsen o det inget duger. endel är för inträngda för lite grönt, endel för långt till allt, endel snobbiga, några ligger för mörkt, några för dålig blandning av folk (barnfamiljer äldre yngre). men de flest områdena är nog helt ok beroende på vad man söker...
längs bergskanten kan man få stora naturområden och ändå närhet ett stan tex. västermalm och billigeslutningen sedan finns det mer grönt på lite längre än gåavständ till stan i ryd, hentorp, skultorp (bra med bussar från dessa) hasslum, nya lunden, segerstorp, havstena, ekängen, ulveket sedan finns det några gröna fläckar har o var.