• Vårflickan84

Någon med PCO som testat apiforce?

Som frågan lyder.

Kan man ta apiforce samtidigt som pergo?

• Svar på tråden Någon med PCO som testat apiforce?
  • Turbomamma
    Llimen skrev 2009-08-09 12:09:41 följande:
    vad är apiforce?
    Apriforce är ett naturläkemedel som tros kunna justera e oregelbunden menscykel och ge mer regelbunden och kraftigare ägglossning. Jag tror inte på sånt där men det är upp till var och en och testa.

Kan inte tänka mig att Apriforcen skulle kunna "slå ut" effekten av Pergo men jag tycker att du ska hålla dig till Pergon. Testade själv apriforce men det hade absolut ingen effekt: Pergotime är ett fertilitetsläkemedel som använts i typ 20 år och som funkar bra väldigt bra för vissa med PCO och mindre bra för andra. Lycka till!
  • Vårflickan84

Jag har använt pergo i tre månader och det gav inget resultat så tänkte testa apiforce. men vet ju inte om jag ska göra det eller inte.

• Turbomamma
    Vårflickan84 skrev 2009-08-09 19:01:36 följande:
    Jag har använt pergo i tre månader och det gav inget resultat så tänkte testa apiforce. men vet ju inte om jag ska göra det eller inte.
    Gav  inget resultat i form av utebliven ägglossning eller utebliven graviditet? Fick du inte ägglossning av enkeldos Pergo tror jag inte att Apriforce kommer att ha någon effekt.  Utan man kanske behöver höja dosen eller stimulera med injektioner istället men det är ju en fråga för din doktor.

Fick du ägglossning så är det väl lite tidigt att säga att det inte funkade efter bara 3 kurer. 
  • Vårflickan84
    Turbomamma skrev 2009-08-09 22:30:52 följande:
    Gav  inget resultat i form av utebliven ägglossning eller utebliven graviditet? Fick du inte ägglossning av enkeldos Pergo tror jag inte att Apriforce kommer att ha någon effekt.  Utan man kanske behöver höja dosen eller stimulera med injektioner istället men det är ju en fråga för din doktor.Fick du ägglossning så är det väl lite tidigt att säga att det inte funkade efter bara 3 kurer. 
    ja precis, det blev ingen graviditet. men jag e väl otålig. antar att det kan ta längre tid.
    jag vet inte riktigt om jag ägglossade de gångerna för han kollade aldrig upp det. senast sa han bara att han inte vill ge mig för mycket hormoner utan det kanske blir ivf på en gång. så jag tappade hoppet och tänkte att jag provar allt annat som tycks hjälpa folk (som apiforce och så).
Svar på tråden Någon med PCO som testat apiforce?