• Fru Längtan

Kläder hem från BB i slutet av november????

Jag har en fråga till er föräldrar. Jag skall ha barn i slutet av november och undrar vad man behöver för kläder. Det kommer ju att vara ganska kallt. Skall man ha overall etc????
    Någon som fått barn mitt i vintern och vet hur man gör??

• Svar på tråden Kläder hem från BB i slutet av november????
  • Bf 14 jan

jag fick barn i januari, då hade jag en tjock vinteroverall och en vintermössa på henne. Overallen var i strl 62 så vantar eller raggsockor behövde jag inte då overallen täckte både händer och fötter. Sen var den lagom ända till mars....så det var ju bra!

• Hugos mamma

Köp en fleeceoverall i stl 62, det gjorde jag och kunde ha den hela vintern nästan. En riktig vinteroverall blev för varm i barnvagnen, lillen simmade i svett så jag har kört på fleece hela vintern.

• Emma m Theodor

Fleeceoverall i storlek 62 hade Theodor (längd 50 cm vikt 3400gram) förmodligen kunnat bada i Jag hade nog satsat på storlek 50-56, såvida du inte vet att du kommer få en vääldigt stor bebis.
    Ett alternativ är ju en go mössa- varma sockar- och en tjock fleecefilt. Detta ifall ni åker bil från BB- och fömodligen kommer bära ut knyttet från sjukhuset direkt till bilen.

• skidan

Min dotter är född den 11/11. Hon hade en flecceoverall från HM i strl 56. Den har sådan där muddar som man kan vika över så att det blir vantar och skor. Under det hade hon en tunn body och tunna byxor och en hjälmmössa. Det funkade bra. Hon var 50cm och vägde 3570g. Jag tror att det var en stor storlek på den overallen för hon kunde ha den ganska länge. Sedan köpte jag en ny innan vintern var slut, då blev det strl 74. Jag tycker fleece är det bästa. De där tjocka overallerna blir för varma i vagnen.

Lycka till!

• Fru Längtan

Jag har en overall i storlek 68 hemma från polarn och pyret. Är vaderad fleece. Får nog köpa en liten fleece overall!!! Verkar bra.

• Veran

Jag rekommenderar dig att köpa en rymlig 56-a i fleece i neutral färg. Sen när ni kommit hem och du vet vad du fått för kön kan du köpa en 62-a vinteroverall om du tänker promenera mycket eller att bäbben ska sova ute i vagnen. Jag tyckte det var bra med riktigt varm overall i vinterstormarna ute, speciellt i bilstolen där de sitter helt oskyddade även om det är typ fem minuter innan de är inne i bilen... Kramisar.

• ACT

Hej!
    Jag fick barn i böran av januarie och hadde en tjock vinteroverall i strl50.56(från polarn så den är mkt rymmlig) änvände den mars ut bytte sen till en fleeceoverall i strl68.Jag fick en stor tjej på 4kilo men det funkade bra overallen i56.Jag hade mjuklift medfårskinn i en syskonvagn och var ute flera timmar om dagen nästan från start så en tjockoverall var ett måste. Lycka till!!

Svar på tråden Kläder hem från BB i slutet av november????