• Witch Child

Hur stort är 9300 m2 tomtyta?

vad kan man jämföra med?

Jag älskar dig min Teo!!! *060101*
  • Svar på tråden Hur stort är 9300 m2 tomtyta?
  • Covenant

Tja, för att göra det enkelt: en rektangel där ena sidan är 93 meter och den andra 100 meter.

• CeeJay

Nästan lika stor som min tomt

Det är ju närmare ett hektar och svårt att jämföra utan att ha sett tomten. Det kan verka suuuuperstort men har man tex som vi skog på delar av tomten så känns det inte så gigantiskt

Googla på tex fotbollsplaner och komma måtten och räkna ut eller nått

• Myrongen

Du lär i alla fall behöva en åkgräsklippare ;) En medelstor tomt i vanligt villaområde brukar väl ligga på c:a 1000 kvm, alltså drygt 1/10.

• CeeJay
    SaddePadde skrev 2009-08-09 12:47:35 följande:
    Du lär i alla fall behöva en åkgräsklippare ;) En medelstor tomt i vanligt villaområde brukar väl ligga på c:a 1000 kvm, alltså drygt 1/10.
    Garanterat behövs en åkgräsklippare om stora ytor är gräs Vår gick sönder nu i somras och det var ingen lek kan jag säga... (vi har 10.800 m2 tomt och även om stora delar är skog så finns det stoooora "gräsplättar" att hålla efter )
  • Witch Child

ok så 1 hektar är alltså 10.000 m2? rätt? då fattar jag mer... hektar är lättare att se framför sig (för mig) än m2. =)

• Mirva
    SaddePadde skrev 2009-08-09 12:47:35 följande:
    Varför ha en massa gräsmatta när det vimlar av vackra marktäckare, blommor, buskar och ätbart som man kan plantera? Folk som har dessa stora gräsmattor som de pruttar omkring och klipper i sina åkgräsklippare vistas aldrig på sina gräsmattor annars. Helknasigt.
  • Witch Child
    Mirva skrev 2009-08-09 13:26:49 följande:
    Varför ha en massa gräsmatta när det vimlar av vackra marktäckare, blommor, buskar och ätbart som man kan plantera? Folk som har dessa stora gräsmattor som de pruttar omkring och klipper i sina åkgräsklippare vistas aldrig på sina gräsmattor annars. Helknasigt.
    eller mysiga djur som sköter det ÅT dej =) ;)
  • Thursday

Tja, vi har ungefär den storleken på tomt och vi klipper med en handjagare....

Hör nog inte till vanligheterna att man har så stor trädgårdstomt, vår består av kärr, äng, sly och en mycket liten gräsmatta.

• Mirva

Witch Child skrev 2009-08-09 13:28:15 följande:

eller mysiga djur som sköter det ÅT dej =) ;)
    Jovisst, det kan jag förstås ha, men då blir det svårt att behålla alla fina blommor och grönsaker. Men visst, på en del av tomten kan man ju ha djur.
Svar på tråden Hur stort är 9300 m2 tomtyta?