• Melmis

Bål till festen. Hur mycket sprit respektive dricka ska man blanda???

Nån som vet detta??? Är ca 50 personer på kalaset. Hur mycket sprit och annan dryck i går det åt?
    Nån som har nåt bra förslag på en god, frisk bål??
    Väldigt tacksam för svar:)

• Svar på tråden Bål till festen. Hur mycket sprit respektive dricka ska man blanda???
  • knäppis

de beror väl på hur stark du vill ha den
    jag kan inte så mycket sånt, men jag hade nog tagit vitt vin å blandat med sockerdricka. typ 50/50 om du har ett lite starkare vin(smaka så känner du, behöver nog inte va så starkt). i med massa isbitar å bär/frukt.

mina gubbar *love*
  • Melmis

Den ska inte vara så man får ulkningar av spritsmak, men lite smak måste det ju va...
    Ingen mer som kan nåt om bål????

• Sunblast

Tasteline.se brukar ha bra recept och där kan du välja vilken sorts sprit som ska ingå och hur många glas det ska räcka till.

Lycka till

• Callistrate

Vitt vin och fruktsoda/sockerdricka är ju en klassiker (ca 50/50). Sen kan man ju spetsa bålen med vodka om man vill att den ska bli starkare...

• astalacasta

Proportionerna beror ju helt på hur stark du vill att bålen ska bli. Blanda i ett glas och smaka, är mitt tips. Och gör sedan samma proportioner i den större bålskålen.

En god fräsch bål är vodka, koncentrerad flädersaft, fruktsoda och pressad citron. I med is och citronskivor.

Svar på tråden Bål till festen. Hur mycket sprit respektive dricka ska man blanda???