Bål till festen. Hur mycket sprit respektive dricka ska man blanda???
Nån som vet detta??? Är ca 50 personer på kalaset. Hur mycket sprit och annan dryck i går det åt?
Nån som har nåt bra förslag på en god, frisk bål??
Väldigt tacksam för svar:)
Nån som vet detta??? Är ca 50 personer på kalaset. Hur mycket sprit och annan dryck i går det åt?
Nån som har nåt bra förslag på en god, frisk bål??
Väldigt tacksam för svar:)
de beror väl på hur stark du vill ha den
jag kan inte så mycket sånt, men jag hade nog tagit vitt vin å blandat med sockerdricka. typ 50/50 om du har ett lite starkare vin(smaka så känner du, behöver nog inte va så starkt). i med massa isbitar å bär/frukt.
Den ska inte vara så man får ulkningar av spritsmak, men lite smak måste det ju va...
Ingen mer som kan nåt om bål????
Tasteline.se brukar ha bra recept och där kan du välja vilken sorts sprit som ska ingå och hur många glas det ska räcka till.
Lycka till
cocktailguiden.com är bra!
Vitt vin och fruktsoda/sockerdricka är ju en klassiker (ca 50/50). Sen kan man ju spetsa bålen med vodka om man vill att den ska bli starkare...
Proportionerna beror ju helt på hur stark du vill att bålen ska bli. Blanda i ett glas och smaka, är mitt tips. Och gör sedan samma proportioner i den större bålskålen.
En god fräsch bål är vodka, koncentrerad flädersaft, fruktsoda och pressad citron. I med is och citronskivor.