• Anonym (undrar)

Stoppa mensen utan p-piller, ska träffa mitt ragg fel vecka :P

Hejsan!

Fick min mens idag, som egentligen skulle komma om några dagar. Ska åka ner i Sverige för att hälsa på mitt " på g " och har räknat ut att jag kommer ha min förbannade mens då. Jag ska alltså åka 4 september!
    Vet någon hur man kan göra för att skjuta fram den lite utan att hålla på med p-piller, går det? Gärna utan att behöva gå till ngn ungdomsmottagning? Det finns inget man bara kan fixa på apoteket? Snälla svara gärna ni som vet! :D

Kramar!

• Svar på tråden Stoppa mensen utan p-piller, ska träffa mitt ragg fel vecka :P
  • paloma84

Tror inte att det går...

• Anonym (undrar)

okej ingen annan som vet?

• Anonym

men du måste ringa och få det utskrivet. Är receptbelagt.

• Anonym (Nope)

Så vad ska man säga om man vill ha det utskrivet??
    - Hej, jo.. Jag ska på dejt nästa vecka och jag vill inte ha mens då.. Så jag undrar.......

Skulle det gå med på det? Knappast...

• Anonym

JAg fick såna när jag skullle på semester. Sa bara att jag inte ville ha mens under veckan på mallis. Men det kostar att få dem. Här kostade receptet 500 kr har jag för mig.

• Anonym (Nope)
    Anonym skrev 2009-08-10 08:03:42 följande:
    JAg fick såna när jag skullle på semester. Sa bara att jag inte ville ha mens under veckan på mallis. Men det kostar att få dem. Här kostade receptet 500 kr har jag för mig.
    Va är det sant? Hade ingen aning om att de skriver ut sådana piller o att folk var så desperata att slippa sin mens...
  • Anonym

Tycker det är viktigt att kunna skjuta upp mensen. Det har jag gjort många gånger.
    Jag vill inte ha mens på en resa man betalat över 20 tusen kr för.
    Eller ha mens på bröllopsnatten, eller mens när man planerat barnvakt några få gånger om året och ska göra något speciellt.
    Väldigt viktigt för mig och många andra.

• Anonym (undrar)

okej tack för alla svar. 500 spänn känns lite mkt bara för att skjuta upp den över en helg. Jag får helt enkelt skita i det o hoppas på att den kommer lite tidigare eller senare ( varför skulle det ske :P )... jävla jobbig otur bara... pussar!

• kobebis

Har precis fått recept på ett sådant "skjuta upp mens piller". Jag ska gifta mig så då vill man inte ha mens . Jag ringde våc och sa som det var att jag vill skjuta upp min mens. Inga problem, en läkare ringde upp och kollade av lite saker så det var ok att jag tar dem. Sen hämtade jag ut dem på apoteket. Kostnad: 80 kr för att de ringer in receptet och pillrerna kostade hela 55:50 så tot: 135:50. Och jag har fler tillfällen att ta ut på receptet Så ring din våc så fixar de det

• kobebis

Förresten så var det de läkemedlet som anonym länkade till; Primolut-Nor

• Anonym

kobebis: jag är i samma sits, ska gifta mig och tror att mensen kommer att komma då. ska ringa mvc och höra om jag med kan få primolut-nor. När ska man börja ta dem? vi försöker få barn, är det farligt att ta dem om man mot all förmodan skulle bli gravid? m

• kobebis
    Anonym skrev 2009-08-10 20:13:18 följande:
    kobebis: jag är i samma sits, ska gifta mig och tror att mensen kommer att komma då. ska ringa mvc och höra om jag med kan få primolut-nor. När ska man börja ta dem? vi försöker få barn, är det farligt att ta dem om man mot all förmodan skulle bli gravid? m
    Jag tror inte mvc skriver ut dem utan det är våc. Vet inte om det är farligt att ta det om du nu skulle bli gravid men läkaren frågade bla; " ja du är inte gravid?" Men har svårt att se att det ska vara farligt iom att det är ju i ett så jättetidigt skede i så fall....Man ska ta dem minst 3 dagar innan beräknad mens.
  • Anonym (ssk)

Jag jobbar på vårdcentral. Här skriver läkarna endast ut detta läkemedel efter ett läkarbesök, dvs inte enbart på telefon. Sen spelar det ingen roll varför du vill skjuta på mensen eller så. Det är ganska vanligt att tjejer kommer och vill ha sånt recept inför resor framför allt.

• kobebis

Anonym (ssk) skrev 2009-08-10 20:23:39 följande:

Jag jobbar på vårdcentral. Här skriver läkarna endast ut detta läkemedel efter ett läkarbesök, dvs inte enbart på telefon. Sen spelar det ingen roll varför du vill skjuta på mensen eller så. Det är ganska vanligt att tjejer kommer och vill ha sånt recept inför resor framför allt.
    Har de olika "politik" på olika våc? Eller har det med ålder att göra? Jag menar jag är ändå 33 år......skillnad kanske om man är 19 år?
  • Anonym

Anonym (ssk) skrev 2009-08-10 20:23:39 följande:

jag har också fått det utskrivet. 3 gånger. Behövde inte gå till läkaren.
Svar på tråden Stoppa mensen utan p-piller, ska träffa mitt ragg fel vecka :P