• Angels

Fett hår hos tonåring!

Sambons dotter är 13 år och har jätteproblem med finnar och fett hår. Kanske som det ska, men jag tycker det oftast brukar vara killar.

I alla fall. Finnarna har vi börjat få bukt med, men håret. Det blir fett på bara en dag. Ser så tråkigt ut.

Så, ditt bästa tips mot fett hår vore ju kanon!

• Svar på tråden Fett hår hos tonåring!
  • FrökenFifi

Inget att göra åt väl? Är ju hormonerna som jiddrar. Kanske skippa balsam?

Hur gjorde man nu igen?
    Tvättade varje dag eller helt enkelt sket i :)

• The Black Lady

Ett bra schampoo som finns hos frisörer, ej det billiga som finns på ICA......

Märket heter Kerases och är suprbra och man behöver bara tvätta håret varannan dag!

• angeni

Det bästa är att inte tvätta håret varje dag utan även låta det gå längre och längre mellan tvättarna dock är inte detta så lätt när man redan har fett hår.

Har ni kollat med frisör om de har något schampoo att rekommendera? Kan tänka mig att de vanliga på affären inte r så bra.

• The Black Lady

Glömde skriva; använd ej balsam!

• LillaLilli

Torrschampoo finns att köpa. tydligen bra. Finns på hm för en billig peng. Min vän köpte det igår. Hon älskar det.

• Angels

Alltså, hon tvättar håret varannan dag. Själv får jag också fett hår när jag så gör, så när jag är ledig brukar jag strunta i att tvätta håret, just för att återställa balansen eller vad man ska kalla det.

Om man struntar i balsam, hur reder man ut håret då? Det blir ju jättetrassligt.

Själv använde jag nått som jag tror hette isshampoo eller nått i den stilen från Bodyshop när jag var tonåring, men jag hade långt ifrån så fett hår som sambons dotter har.

Jag vet ju att det är hormonerna som spökar, men det vore trevligt för henne att se lite fin ut. Hon har svårt nog ändå, då hon sitter i rullstol och har vattenskalle också, så hennes panna är väldigt hög och så full med finnar också. Inte lätt för tjejen.

• The Black Lady
    Angels skrev 2009-08-09 20:50:46 följande:
    Alltså, hon tvättar håret varannan dag. Själv får jag också fett hår när jag så gör, så när jag är ledig brukar jag strunta i att tvätta håret, just för att återställa balansen eller vad man ska kalla det.Om man struntar i balsam, hur reder man ut håret då? Det blir ju jättetrassligt. Själv använde jag nått som jag tror hette isshampoo eller nått i den stilen från Bodyshop när jag var tonåring, men jag hade långt ifrån så fett hår som sambons dotter har.Jag vet ju att det är hormonerna som spökar, men det vore trevligt för henne att se lite fin ut. Hon har svårt nog ändå, då hon sitter i rullstol och har vattenskalle också, så hennes panna är väldigt hög och så full med finnar också. Inte lätt för tjejen.
    Läs inlägg 2 igen och prova det förslaget!
  • Angels

Tänkte åka på shoppingrunda med henne efter jobbet på fredag och tänkte då att vi kanske kunde hitta lite smink (mascara och läppbalsam, inget spackel ) åt henne nu när hon ska börja sjuan och kanske något till håret och finnarna.

• Angels

The Black Lady skrev 2009-08-09 20:51:47 följande:

Läs inlägg 2 igen och prova det förslaget!
    Vad kostar det på ett ungefär?

Flickan bor inte hos oss och min sambo är arbetslös just nu så vi har lite dåligt om pengar och hon stannar bara 1½ vecka till hos oss innan hon åker till sin mamma igen.
  • tjötas

Tvätta håret mer sällan (även om det blir fettigt ett tag i början) och använd torrschampo mellan tvättarna så ser det fräscht ut!

Svar på tråden Fett hår hos tonåring!