• Anonym

Varför svankar somliga så mycket?

Jag har nyligen upptäckt att jag svankar oerhört mycket och det ser ju inte klokt ut och ger mig värsta magen, ser ju gravid ut, bland annat. Inte ens om jag ligger platt på golvet så tar hela ryggen i golvet utan jag får in handen mellan ryggen och golvet i svanken.

Vad är det för fel på mig och kan det tränas bort?

• Svar på tråden Varför svankar somliga så mycket?
  • The Black Lady

Det är din kropp... din hållning.. nej det kan inte tränas bort....

• Anonym

Men om det är hållning måste det väl kunna tränas bort?

• Anonym

Jag svankar också väldigt mycket och man kan inte ändra på sin kroppsform, men är det hållningen så kan det gå att ändra

• Anonym

Jodå man kan träna så att det minskar även om det kanske inte försvinner helt. Dels så beror det på dålig hållning. En kiropraktor rätade upp min rygg och svanken blev genast bättre. Att träna rygg och magmuskler gör att du får bättre hållning också. Här finns tips om hur man kan träna och stretcha.
    www.slimjim.se/1/1.0.1.0/279/1/

• fruis

Men beror inte svankning på att man inte har tränat upp ryggmusklerna ordentligt? Då tänker jag alltså på själva hållningen, att man inte går rak i ryggen, inte storleken på själva böjen för den torde ju vara konstant.

• Anonym

Jag läste länken och vad jag förstår av det ni säger så borde ju träning kunna hjälpa iaf. Dags att börja.

När jag står vid spegeln med min vanliga hållning ser skitful ut med putmage och när jag reser upp mig mer eller vad jag ska kalla det så blir magen nästan platt. Om jag ändrar sättet mina ben står på och skjuter på höfterna.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-09 21:10:14 följande:
    Jag läste länken och vad jag förstår av det ni säger så borde ju träning kunna hjälpa iaf. Dags att börja. När jag står vid spegeln med min vanliga hållning ser skitful ut med putmage och när jag reser upp mig mer eller vad jag ska kalla det så blir magen nästan platt. Om jag ändrar sättet mina ben står på och skjuter på höfterna.
    Så blir det för mig med. Men jag kan inte fysiskt hålla min kropp i rätt ställning för bäckenet lutar för mycket. Så får du inte rätt på det själv så rekommenderar jag verkligen en kiropraktor som kan fixa rätt bäckenet.
  • Anonym

Jag kan ju när jag tänker på det men det verkar som om jag faller tillbaka till den fula hållningen när jag inte tänker på det. Hur fixar en kiropraktor problemet? Jag simmar rätt mycket, hjälper det tror ni?

Anonym skrev 2009-08-09 21:11:33 följande:
    Så blir det för mig med. Men jag kan inte fysiskt hålla min kropp i rätt ställning för bäckenet lutar för mycket. Så får du inte rätt på det själv så rekommenderar jag verkligen en kiropraktor som kan fixa rätt bäckenet.
  • Smuhlan

När jag var gymnast var jag väldigt svankig till en början, men min tränare gav mig en massa övningar som gjorde att jag kunde träna bort det nästa helt och det kan bero på dels otränad rygg o även de nedre magmusklerna ...

• Anonym

att du svankar beror på att dina ryggmuskler i svanken är kortar än dina magmuskler, tränar du magmusklerna blir dom kortare, alltså dras du framåt, och du rätas upp. ligg på rygg med knäna i höjd med brösten och så lyfter du upp o ner några gånger ska duse att efter ett tag blir det bättre.

Svar på tråden Varför svankar somliga så mycket?