• luckyme83

potatisgratäng..

ge mig era bästa recept på potatisgratäng!!
    det är det bästa tillbehöret jag vet =)

• Svar på tråden potatisgratäng..
  • Matruskan77

Hittar inte recept nu men skriver imorgon men svara nu så jag hittar tråden sen.

• luckyme83
    Matruskan77 skrev 2009-08-09 21:06:51 följande:
    Hittar inte recept nu men skriver imorgon men svara nu så jag hittar tråden sen.
    jag väntar med spänning =)
  • Matruskan77
    luckyme83 skrev 2009-08-09 21:08:02 följande:
    jag väntar med spänning =)
    Du får lugna dig lite till, vi har precis flyttat och jag har lite kaos här, hittar inte receptböckerna men det kommer så fort jag hittar dem men det kommer.
  • luckyme83
    Matruskan77 skrev 2009-08-10 20:55:13 följande:
    Du får lugna dig lite till, vi har precis flyttat och jag har lite kaos här, hittar inte receptböckerna men det kommer så fort jag hittar dem men det kommer.
    haha det är lungt =)
  • EliLeoMa

Jag gör samma grtatäng som min gamle chef (kock). Bara skivad potatis RIKTIG vispgrädde, purjolök,vitlök och salt.

Enklare och godare kan det inte bli!

Givetvis med nån smakrik ost ovanpå tex västerbotten.

• Matruskan77

Men jag kan komma med ett tips som inte kräver recept och det är att blanda tacokryddad köttfärs i en vanlig potatisgratäng det blir jättegott, gjorde det en gång när det blev rester över från att vi käkat Tacos, det ska vara ganska rejält kryddad för kryddan blir ju utblandad med grädden.

• luckyme83
    Matruskan77 skrev 2009-08-10 20:59:30 följande:
    Men jag kan komma med ett tips som inte kräver recept och det är att blanda tacokryddad köttfärs i en vanlig potatisgratäng det blir jättegott, gjorde det en gång när det blev rester över från att vi käkat Tacos, det ska vara ganska rejält kryddad för kryddan blir ju utblandad med grädden.
    det låter gott =)
Svar på tråden potatisgratäng..