Göra en hemsida med information och med ett forum.
Nu kommer en del att skrika - men GOOGLA FÖR H*TE!
Jag har googlat, men jag blir bara mer förvirrad ju mer jag hittar.
Jag vill göra en hemsida med information om ett ämne som intresserar mig, låt oss säga hundar.
På startsidan ska vara en presentation, och på vänstra sidan en meny med klickbara menyer (precis som här på forumet) rubriker och underrubriker. T ex hundraser som överrubriker, och så olika underrubriker som -vad kostar en sådan hund, -hur gammal blir den? -skötselråd för rasen osv..... Sedan gör jag så klart sidor med den infon som jag länkar till i menyn. Ett standardutförande för en hemsida, helt enkelt. Inga konstigheter.
Sedan vill jag också ha ett forum där folk man kan lägga upp diskussionstrådar som folk kan deltaga i.
Andra bra grejer är kontaktformulär och kanske någon gästbok.
Jag ska ha en egen domän som heter www.blablabla.se, inget mellannamn för något webhotell.
Jag pallar inte att lära mig html eller något liknande, utan det ska vara ENKELT. Det är ämnet min sida ska handla om som intresserar mig, och inte hemsidesteknik i sig. Det ska bara funka, liksom.
Finns det något bra "webhotell" där det finns programvara som gör att man enkelt kan bygga en sajt som jag vill? Jag vill också använda egna bilder, och inga färdiga mallar som man måste välja.
Det får inte heller förekomma någon reklam på min sida, så jag inser att jag ska betala en avgift för min sida och för tjänsten.
Finns det någon som kan tala om för mig var jag ska börja? Finns det något ställe där jag kan prova att bygga sidan lite innan jag bestämmer mig?