• LoveMyFamily

Bulgarien ge mig fördelar och nackdelar

Hej.
    Vi är lite nyfikna på Bulgarien, typ Albena.

Jag vill veta allt om Bulgarien
    Är det ett bra ställe för barnfamiljer på Albena ?
    Är det billigt där?
    Finns det mycket att göra där?

Allt, vill jag veta =)

• Svar på tråden Bulgarien ge mig fördelar och nackdelar
  • SIN74

Jag kollade lite på vings hemsida om Albena. Snacka om att det förändrats!! Jag var där för 20 år sedan och blev förälskad i landet. Det var ett härligt folk, bra mat och härliga bad i havet. Det som var jobbigt var hur de behandlade lokalbefolkningen. De stängde av vatten och el i i området så att det skulle räcka till hotellområdena.
    Det var mycket billigt då. För 150 kr åt vi middag med vin för 5 personer.
    Det enda vi hittade då att göra var att åka in till Varna och massor av vattenäventyr. Det fanns också radiobilar att köra vid havet:)
    Jag skulle absolut åka tillbaka dit.

• MissR

jag har varit i sunny beach för ca 4 år sedan, var fint,fint strand och bra hotel, tyvärr tyckte jag inte att maten var speciellt god. Går inte alls att jämföra med tex grekland

• LJ87

vi ska till bulgarien nu om 2 vekcor, till sunny beach.. för 4 år sedan va ja i golden sands o ja älskar bulgarien, de har god mat o ett härligt klimat, däremot kan befolkningen va lite otrevliga fast de är ju bara o skjuta bort... på restauranger o hotellen o så är de ju hur trevliga som helst... ja rekommenderar verkligen bulgarien, de är ett av de få länder i europa som de fortfarande är billig o levai också...

• Nettan1

Var i sunny beach med en vänn och mina barn för 2 veckor sedan.
    Var verkligen ett jätte härligt ställe, men maten var ingen höjdare.
    Men det var mycket billigt, den dyraste middagen vi åt gick på 250kr, då var det 2 rätter för mig och min vänn och 2 rätter från barnmenyn till dottern. så drack vi varsin öl och en läsk till dottern. Det var den dyraste middagen vi åt annars så gcik det på ca 150-200kr för 2 vuxna.
    Alla butiker hade också jätte billiga priser.
    Det enda som jag tyckte var dyrt var solstolarna på stranden, skulle man ha 2 stolar och ett parasoll så gick det på ca.130:-

• enny signatur

Mat beror ju på vart man äter. Om ni äter på en turistresturang så kan ni ju inte skylla på den bulgariska maten sen.. de tär ju inte alls samma sak utan anpassat efter gnälliga turister...

Vi var i burgas, varna och st.konstantin. St konstantin var vi bara i en kväll och det var inte alls vidare trevligt, superduper turistit.

Det var rätt billigt där.Jag gillade varna bäst. Allt beror på vart du handlar och vad du handlar. Glassar kostade mellan 2-12 kr ungefär. Vid stranden snarare 4-20 kr.

jag tyckte det var väldigt trevligt i bulgaren och funderar på att studera där ett halvår, helt enkelt super trevlgit olk och så :)

Svar på tråden Bulgarien ge mig fördelar och nackdelar