• HeyMama

Min sons "blåmärken" (eldsmärke)..

Var på badhuset igår och alla stirrade på min son när vi badade.. Usch det var så hemskt.

Han har eldsmärke (en slags missbildning av blodkärlen i huden som ger ett rött märke som skiftar i färg beroende på temperatur) över hela höger arm/hand, delar av ansiktet hela bakhuvudet och utöver det stora fläckar lite överallt på kroppen.
    När vi badade blev märkena blå såsom de brukar när han blir lite kall.. Jag kände mig så himla generad, jag vet ju själv vad jag skulle ha tänkt om jag sett en pojke som såg ut som min son gjorde då. Såg ju ut som stora blåmärken.. Utöver det har han ju problem med ögonen och han är alltid röd i dem..
    Folk måste ju tro att jag missköter honom och på det är jag ju ung!!!

Nä, nästa gång det blir tal om att bada offentligt är nästa sommar då det är varmt och skönt!

Någon annan som har ett barn med eldsmärke eller något annat som gör att era barn får uppmärksamhet på ett negativt sätt?

Kramar//Ledsen mamma.

• Svar på tråden Min sons "blåmärken" (eldsmärke)..
  • valkyrian

mm, svårt det där, man vet ju som sagt vad man själv skulle tro, men
    huvudaken är att DU vet.

• Kaktusen

Min brorson har ett, rätt över rumpan till på köpet!
    Min bror och hans fru har väl känt lite blickar på sig innan folk förstått vad det är.

• HeyMama

Kaktusen, ojdå! Ja min son har opckså ett på ena skinkan men där täcker ju hans små badbyxor *pust*,

Vet du om det någonsin varit på tal om att ta bort det? Här funderars det på att börja ta bort det med laser inom ett år (han är 1år nu).

Valkyrian, ja det viktigaste är ju att man själv vet!!

• Kaktusen

Nej, jag vet faktiskt inte ifall de tänkt sig att ta bort det. Det sitter ju ändå på ett ställe som inte blottas så ofta. Men jag ska fråga min bror om de funderat på det.

• Dunken

Hej!Jag kan förstå att det känns jobbigt.Men jag förstår inte folk...Det är huvudsaken att du vet att pojken mår bra...Folk kan va så grymma...*kramar om*

• Norskan

HeyMama!
    Jag har en dotter som också har et elsdsmärke. Hennes sitter på huvudet, det mesta under hårfästet men går även ned i pannan och på ena ögat. Så jag forstår dig och att det ibland känns jobbigt når folk tittar.. Min dotter är nu 12,5 mnd och vi har börjat den långa prossessen med att ta bort märket med laser.Vi blev automatist sckikade till det när hon föddes.Det görs på Sahlgrenska. Fråga gjärna om du undrar något...Lycka till vidare med din lille kille!Ps..Jag forstår at du blir ledsen, men jag tycker du ska kolla upp detta med laser...Dom år jätteduktiga!Hva jag forstår får man alt betalt iallafall det som sitter i ansiktet!
    Kram på dig!
    (Lite felstavat kanskje, men er norsk!)

• HeyMama

Norskan, tack för svaret!! Här blev det inte automatiskt tal om det utan vi har fått kolla upp allt själva! Har hört att man bör börja innan de är 2 år eftersom det ger bäst resultat?! Har ni gjort någon behandling ännu? Måste de sövas?

Kramar!!

• Norskan

Hei Igjen!
    Har lagt en liten beskjed til deg i din gjestbok! Klem

Svar på tråden Min sons "blåmärken" (eldsmärke)..