• Weird One

Vad kostar en hundvakt?

Om man ska lämna bort sin hund till en dagmatte, vad är rimlig betalning per dag?
    Det gäller cirka 5-6 timmar om dagen.

Och hur mycket är rimlig betalning om man lämnar hunden över natten, 4 dagar?

Vad skulle du som hundägare betala?
    Hunden är en bordercollie/schäfer mix. Snäll o go.

• Svar på tråden Vad kostar en hundvakt?
  • hundpuss

Vänd dig till hunddagis i din närhet (googla) eller kolla på blocket, där finns många annonser.
    Så kan du nog få en prisbild av vad det kostar.

• köttbullelydnad

Skulle lämna hundarna till någon jag känner och som jag vet reder ut dem bägge, utan att betala med annat än evig tacksamhet

• Em00

jag brukar ta nån likör eller limpa cigg som betalning när jag är hundvakt i några dagar/nätter, men det är bara om dom jag hundvaktat åt vart på kryssning/utomlands =P

och inget jag tjatar till mig.. utan dom väljer att ge mig det =)

• Astarte

Det där har jag med undrat, och om jag får låna tråden med en fråga: kan dagmatte räknas som hushållsnära tjänster?

• Zelmilainen

de som gått ut/går ut med vår hund får 50:- för varje promenad (som ska vara på en halvtimme). men då är vår hund hemma hos oss och de kommer hit och sedan går en promenad.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • hundpuss
    Astarte skrev 2009-08-10 00:00:41 följande:
    Det där har jag med undrat, och om jag får låna tråden med en fråga: kan dagmatte räknas som hushållsnära tjänster?
    Prova att posta frågan under "ekonomi" , kanske någon vet... Som är mer insatt i just hushållsnära tjänster menar jag.
  • Zelmilainen
    Vision400 skrev 2009-08-10 00:04:21 följande:
    Prova att posta frågan under "ekonomi" , kanske någon vet... Som är mer insatt i just hushållsnära tjänster menar jag.
    vet att man iaf kan ha någon som går ut med hunden, men vet inte om det fungerar med dagmatte. kommer jag ihåg det kan jag fråga en vän som har ett sånt företag.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Emmagbg

Bor du i Göteborg?????Jag gör de Gratis de med natten , jobbar tyvärr på dagen

• Weird One
    Em00 skrev 2009-08-09 23:58:42 följande:
    jag brukar ta nån likör eller limpa cigg som betalning när jag är hundvakt i några dagar/nätter, men det är bara om dom jag hundvaktat åt vart på kryssning/utomlands =Poch inget jag tjatar till mig.. utan dom väljer att ge mig det =)
    Hunden ska lämnas till en dagmatte som inte känner hunden eller är nära vänner.
    Dagmatten hittades via annons.
  • hmcc

Jag passade en schäfer och tog 100 kr dag.

Ibland stannade den på natten men jag tog inte mer dom dygnen.

• hundpuss

Weird One skrev 2009-08-10 07:08:36 följande:

Hunden ska lämnas till en dagmatte som inte känner hunden eller är nära vänner.Dagmatten hittades via annons.
    Personligen tycker jag det hänger mkt på hur pass mkt hunderfarenhet personen i fråga har.

Jag skulle med glädje betala mer till en som sj har hund, är aktiv på tex bruks, kan hundar, andas o lever för hundar,
    än en tjej på 17 år som tycker hundar är söta.

Alltså, jag tror man får vad man betalar för.
Svar på tråden Vad kostar en hundvakt?