• Monis

Har ni fått sämre minne sedan ni fick barn?

Jag har en dotter på 8 mån o tycker att minnet bara blir allt sämre... Visst är det mkt att tänka på när man har barn men blir det bättre med tiden kanske? Häraomdagen glömde jag min väska i källaren! Lite läskigt när man tänker på det... Som tur är hade jag låst in den i vårt förråd. Detta kanske tyder på stress?!

• Svar på tråden Har ni fått sämre minne sedan ni fick barn?
  • Jennie Brunflo

Jag tror det tyder på att du fått barn..

Mitt teflonminne börjar bli bättre nu under sommaren.....dottern är nu 20månader och fram till nu har jag varit hopplös!

• Såpan

Jag har en kompis som sa att de borde skicka med postIt lappar från bb. Kan inget annat än hålla med

• Maggan78

Mmm, kan inte annat än hålla med alla talare!
    Glömde nycklarna i bildörren, olåst...
    Den stod dock kvar när jag kom en dryg timme senare!

Ringklockor tillsammans med PostIt-lapparna kanske?

• Fridisen

Japp, tycker dessutom att jag är mycket fumligare och spiller ut glas mm.

• Baronessan

*fniss* Min moster sa att minnet och koncentrationen blir helt kass när man får ungar och sen håller det i sig tills de flyttar ut och då sätter demens och alzheimer in!

• Setta

känner igen mig... kan inte komma ihåg vad som hände tidigare i veckan om nån undrar vad jag gjorde i tex tisdags...
    Kommer heller aldrig ihåg vad klockan var när killen fick mat sist... suck...

• syster mini

Nej, inte sämre minne men fler viktiga saker att hålla reda på

• Tessie2

O ja det har jag verkligen fått. Känner mig mycket mer förvirrad och tanksprid nu och gör massa tokiga saker.

Som när vi hade bråttom till bvc så stod sambon med sonen i famnen i hallen och väntade för vi var lite sena så skyndade mig på med koftan och tog av mig byxorna (!)
    Sambon tittade förskräckt som om jag blivit tokig vilket det kändes som jag blivt då
    Hoppas det blir bättre med tiden.

• lillsmurfen

Säger som teaspoon, vad var frågan???? jag har glömde det medans jag scrollade neråt.........

• lillsmurfen

Se jag kan inte ens komma ihåg hur jag ska skriva....hur 17 skriver jag. "jag har glömde" jag menar naturligtvis jag glömde ..........
    *sjunger glatt* minne jag har tappat mitt minne, det finns inget där inne, det är alldeles toooomt

• meib

Ha ha ha! Skönt att höra att det finns fler flummiga, förvirrade och glömsla mammor än mig!!!

• Korvens mamma

Här är en förvirrad till!!

• Pilla80

ja, jag kan säga en sak till mina kompisar eller sambo sen efter fem minuter säger jag samma sak och dom tittar på mig och skrattar och jag förstår inte vad dom skrattar åt förren dom säger det, då kommer jag antingen på det eller så blå nekar jag. Det är detsamma som om jag har en tid att passa får jag skriva små lappar överallt annars missar jag det.

• AnnaZ

Jag har i alla fall fått sämre ordminne!! Jag får ibland söka länge efter något lite ovanligare ord som jag inte använder nu när jag är föräldraledig...

Och i början var det så svårt och ovant att bli avbruten hela tiden. Att inte få tänka färdigt. Jag tror att det har stor del i att jag känner mig glömsk och virrig - att jag blir avbruten 1000 gånger medan jag tex. gör oss alla tre klara för att gå iväg...

• Helly78

Jag med!!

När jag skulle ta fram AD-droppar från kylen, VA den är borta. Letade överallt och hittade aldrig den. Ringde til BVC och fick en ny. En Ad-droppar som kan stå i rumtempratur. Efter några dar öpnnade jag i kryddskåpet och letade efter en kryddört och då hittade jag den gamla AD_droppar längt in. HEHE

• Mamma Anna

Det går nog över efter ett tag, min dotter fyller 3 i januari och jag tycker mitt minne är skitbra, iallafall när det gäller plugget.
    Kanske är det en övningssak också? När man är föräldraledig har man väl knappast intelektuell stimulans i överflöd...

Svar på tråden Har ni fått sämre minne sedan ni fick barn?