• Snorf

Vad kan man göra med Makaroner?

Vi äter vanliga/snabb makaroner och skruvar hemma.

Vill ha lite tips om vad man kan göra mer än bara koka eller göra makaronilåda..
    Lätt och enkelt ska det vara, inte massa konstiga ingridienaser..

Nu äter vi bara såna som jag nämnde ovan, så försök inte med andra konstiga pasta sorter!{#lang_emotions_wink}

Mammas Prins Alvin
  • Svar på tråden Vad kan man göra med Makaroner?
  • Melike

koka skruv makaroner, och stek lite kycklingfile som du skurit i små kuber, stek kycklingen med lite curry :) kan även efter smak lägga i champijoner och röd paprika och steka allsammans.

sen så lägger du makaronerna i en lasangeform, lägger kycklingen på makaronerna häller på bearneise sås och river lite ost på, in i ungnen i 15 min ca.

Det e verkligen super gott!!! jag kan äta det varje dag typ

• Snorf
    Melike skrev 2009-08-09 23:13:51 följande:
    koka skruv makaroner, och stek lite kycklingfile som du skurit i små kuber, stek kycklingen med lite curry :) kan även efter smak lägga i champijoner och röd paprika och steka allsammans. sen så lägger du makaronerna i en lasangeform, lägger kycklingen på makaronerna häller på bearneise sås och river lite ost på, in i ungnen i 15 min ca. Det e verkligen super gott!!! jag kan äta det varje dag typ
    låter smaskens, ska prova imorgon..
    Mammas Prins Alvin
  • Mandragora

Jag har ätit makaroner med beasås i flera dagar. Men jag råkar vara gravid och för tillfället alldeles överförtjust i denna avancerade rätt.

• Snorf
    Mandragora skrev 2009-08-10 02:39:40 följande:
    Jag har ätit makaroner med beasås i flera dagar. Men jag råkar vara gravid och för tillfället alldeles överförtjust i denna avancerade rätt.
    hahaha..ja, så kan det vara
    Mammas Prins Alvin
  • Snorf

jo jag vet men nu ville jag ju ha lite "nya" recept

isvinter skrev 2009-08-10 02:54:37 följande:
    Ost, bacon o ketchup är det enda som behövs till :)
    Mammas Prins Alvin
  • rasajj

blanda de kokta, kalla skruvarna i en majonas/graddfilblandning tillsammans med hackat apple, gron paprika, kokt tarnad kyckling, tarnad ost och solrosfron. Krydda med lite salt och peppar och servera. Jattegod pastasallad som aven passar utmarkt pa picnic!

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • maggsan

Makaroner med pesto bara så i djup tallrik-->gå mot soffan-->> sätt dig--> dra upp benen--> vräk i dig.. gärna med sked.. stor sådan. KLART!!

ELLER
    smör, kött och grillkrydda.. mumsigt..

Fast det är ju typ ensammat.. eller något..

Svar på tråden Vad kan man göra med Makaroner?