• Anonym (?)

Behandlingshem?

Finns det någon som har någon erfarenhet av Behandlingshem? Antingen om ni har bott på ett, eller om ni arbetar på ett.
    Har BPS.

• Svar på tråden Behandlingshem?
  • Schnooglewookiemush

Finns väl inte så överdrivet många "hem" som är inriktade på Borderline? Jag har endast legat inne på psyk.
    Har du hittat något speciellt som du vill vara på, eller är det bara funderingar?

• Anonym (?)

Har legat på psyk i 8 månader nu, och de har börjat prata om att kanske försöka med behandlingshem istället.

• Anonym (Ann)

Jag har bott på behandlings hem var inte vidare bara massa folk med problem och mådde en dåligt gjorde alla andra det också.
    Fanns det folk som knarkade så testade alla andra också

• 060102 Ronja

hejsan. jag har bott på behandligs hem med min dotter,
    bodde där i nästan 2 år.

• Schnooglewookiemush
    Anonym (?) skrev 2009-08-10 00:15:31 följande:
    Har legat på psyk i 8 månader nu, och de har börjat prata om att kanske försöka med behandlingshem istället.
    Eftersom du legat på psyk så länge så är det väl passande att testa något nytt?
  • acbjorkman

jag har bott på 2 olika beh.hem. ett inriktat på 12-stegsbehandling för alkohol&drogberoende och ett som var inriktat på DBT, vilket är en terapiform som fungerar väldigt bra för folk som har ex BPS, ätstörningar, AdHd osv.

har spenderat åtskilliga månader på psykavdelningar under åren men det var inte förrän jag fick komma till beh.hem nr 2 som jag verkligen blev hjälpt och kunde förstå min sjukdom, hantera den på bästa möjliga sätt och på så vis försöka ta mig ur den värsta problematiken med den.
    det behandlingshemmet var Finjagården utanför Hässleholm i skåne och jag bodde där i 2 år, verkligen ett kanonställe måste jag tillägga!

hojta till om du har några frågor så kan jag försöka svara så gott jag kan :)

(jag har förresten BPS och Bipolär UNS som diagnoser just nu..)

• Anonym (lisa)

Jag har haft bps och bott på behandlingshem i ca 8 månader. Där var inriktningen MBT-terapi, något som är "perfekt" för borderline problematik.

(men detta var ett familjebehandlingshem där jag hade barn med mig, så det kanske inte passar dig?)

• Anonym (?)
    Anonym (lisa) skrev 2009-08-13 09:32:42 följande:
    Jag har haft bps och bott på behandlingshem i ca 8 månader. Där var inriktningen MBT-terapi, något som är "perfekt" för borderline problematik.(men detta var ett familjebehandlingshem där jag hade barn med mig, så det kanske inte passar dig?)
    Hej.
    Jo, det är precis det det gör! Har barn, och som det ser ut nu så är jag hemma varannan vecka och har dem, och är inlagd varannan vecka.
    Du får jättegärna skriva mer om hur det funkar!
    Stor kram.
  • acbjorkman

Anonym (lisa) skrev 2009-08-13 09:32:42 följande:

Jag har haft bps och bott på behandlingshem i ca 8 månader. Där var inriktningen MBT-terapi, något som är "perfekt" för borderline problematik.(men detta var ett familjebehandlingshem där jag hade barn med mig, så det kanske inte passar dig?)
    vad är MBT? va nyfiken jag blev :)
Svar på tråden Behandlingshem?