• groddisen

Linn-Julia eller Lia?

Idag är det BF+1 så min man och jag har funderat lite extra över namn på bebisen. Sedan en lång tid tillbaka (redan innan vi blev med barn) kallar vi vårt framtida barn för Linn-Julia så namnet har blivit väldigt inövat. Nu kan vi inte längre avgöra om Linn-Julia verkligen är fint eller om det bara låter "svulstigt".

Vad tycker ni?

Kan vi kalla vårt barn för Linn-Julia om det blir en flicka? Som alternativ har vi Lia.
    Vilket tycker ni är finast?

• Svar på tråden Linn-Julia eller Lia?
  • Selma73

Låter lite långt....?
    Det blir nog smeknamn om man väljer ett så långt.

• Vicke

Jag tycker nog att Lia är finare. Linn-Julia låter lite "klumpigt"... Men klart ni ska ta det namn som känns bäst. Lycka till med bebisen!

• fusilli

Jag tycker att Lia låter bättre än Linn-Julia...Linn-Julia är ju så långt...Men det är ju bara vad lilla jag tycker.....:-

• wellah

Lia sånna fall.... men det viktiga är att NI gillar namnet!

• no vis

Hej
    Första gången jag ser eller hör någon annan prata om Lia.
    Det har varit vår favorit länge, eftersom våra andra favoriter som Julia finns på 10itopp.
    Blev lite chockad över att se att våra två namn som funderingar hos nån annan , speciellt som Lia är så pass ovanligt.
    Det är så få som heter det och ändå låter det vanligt på något sätt, om ni förstår vad jag menar .

För att svara på din fråga , alla tre namnen är vackra för sig, men jag har svårt för dubbelnamn. RÖstar på Lia, eller egentligen inte för det ska ju min bäbis heta

• zelda 76

Om ni döper barnet till Linn-Julia så kan ni ju kalla barnet Lia som smeknamn...
    Lycka till!

• Hildis

...eller Linn Julia Efternamn med det ena som tilltalsnamn och det andra som andranamn kankse...?

• stumpan5

Lia gillar jag mer. Förslag :Leah/Lea

• CeeJay

Jag skulle välja bara Julia, tycker det är jättefint. Ni kan ju även döpa till Linn Julia utan att det är dubbelnamn och ett av namnet blir tilltalsnamn.

• mialisa

Linn för sig eller Julia för sig låter bättre. Men Lia e oxå jättefint.

• miss choklad

Bara Julia. Det är ett av de finaste namnen tycker jag. Tyvärr inte min sambo.

• altissimi

Lia är ett av de VACKRASTE tjejnamn som finns! :)
    italienskan har gett oss mkt men Lia är nog det bästa ...

• mymlan77

Lia är jättefint... Och så gillar jag Lia Boysen oxå... så det kanske är därför namnet faller mig i smaken :)

• theo05

gillar inte dubbelnamn. alla namnen är fina var för sig, men linn-julia låter lite mycket..
    röstar faktiskt som de flesta andra på lia, eller linn julia som två namn..

• babyphat

Lia är fint. Har en kompis som heter Tovelia, blir såklart kallad för Lia

Svar på tråden Linn-Julia eller Lia?