• Hormonermedhumör

Problem med muskelknutor i nacke och/eller skuldrorna ?

Problem med muskelknutor i nacke och/eller skuldrorna  ?

Orsakar detta besvär nån annanstans på kroppen ?

• Svar på tråden Problem med muskelknutor i nacke och/eller skuldrorna ?
  • KlasStures mamma

det kan ge huvudvärk, synrubbningar, tandgnissel, tinnitus och vid extrema fall domningar ut i armarna. det är var jag kom på nu....

• Hormonermedhumör
    KlasStures mamma skrev 2009-08-10 07:42:35 följande:
    det kan ge huvudvärk, synrubbningar, tandgnissel, tinnitus och vid extrema fall domningar ut i armarna. det är var jag kom på nu....
    Är du sjukgymnast eller liknande ?
  • KlasStures mamma

Nej. Jag har själv problem med det och har haft det i flera år. Har aldrig haft domningar i armarna men däremot alla de andra symptomen...

• Hormonermedhumör
    KlasStures mamma skrev 2009-08-10 08:23:39 följande:
    Nej. Jag har själv problem med det och har haft det i flera år. Har aldrig haft domningar i armarna men däremot alla de andra symptomen...
    Var har dina muskelknutor suttit ? Haft känningar i käken, bakhuvudet,kring örat och tinningarna ? Vilken hjälp har du då fått som hjälpt ?
  • KlasStures mamma

Jag har värst mellan skuldrerna. Jag går regelbundet till massör. Innan jag blev gravid så hade jag det så pass under kontroll att jag gick en gång i halvåret. Men sen kom där en stor mage i vägen =) Och nu med allt bärande och matande så är jag tillbaka till ruta ett. Men jag får nu massage en gång i månaden.

• Hormonermedhumör
    KlasStures mamma skrev 2009-08-10 08:23:39 följande:
    Har du haft muskelknuta i nacke/bakhuvudet ? När du fått behandling...har du då blivit öm efteråt och/eller fått huvudvärk du ej hade innan behandlingen ?
  • Hormonermedhumör
    KlasStures mamma skrev 2009-08-10 07:42:35 följande:
    Hur yttrade sig dina synrubbningar ?
  • Mylla

Det var intressant.
    Jag har det problemet och jag tandgnisslar enl. tandläkaren. En gång domnade min vänstra arm, ringde sjukvårdsupplysningen och talade om att det var en hjärnblödning på gång här, nej det var bara nacken sa hon. Fast det var lite konstigt för musklerna var ganska bra den dagen.
    Jag har inte huvudvärk eller tinnitus. synrubbningar vet jag inte, jag har alltid sett jättedåligt.

• ellinor03

har asont i skuldran, tror jag har muskelknutor men vet inte hur man ska får bort dom 

• Stigen67

Hej jag har också stora problem med muskelknutor från skuldran o uppåt går smärtan.prova värme.jag ska nog boka tid till kiropraktor.hur gör andra med denna problematik????

Svar på tråden Problem med muskelknutor i nacke och/eller skuldrorna ?