• Fru Baby

En betydligt större äggstock, någon som vet varför?Haft så?

Har skrivit andra trådar där jag undrar över olika saker rörande grav.
    Har en massa symptom som jag känner igen från mina tidigare grav.
    För att fatta mig kort så har jag inte haft en riktig mens sen 7/8.
    Blödde 1-1,5 dag 5-6/9 istället.
    Har en ganska rejäl molvärk i rygg och livmoder.
    Och har betydligt större bröstgårdar med tydliga körtlar.
    Med andra ord: min kropp känner sig gravid
    Men det jag är änslig över är att jag fått utomkveds igen.
    Då jag hade det sist så höll jag aldrig på att testa pos.
    Hade bara värk och värk och blödningar.
    Var på vul i tisdags, men det är för tidigt för att utesluta grav. eller bekräfta det.
    Där såg han att min vänstra äggstock var betydligt större än min högra.
    Har fått med mig bilden hem och den är säker 2 cm större i omkrets än den andra.

Har någon av er haft dessa symptom och haft en förstorad äggstock?
    Eller har man en förstorad äggstock vid en graviditet?

• Svar på tråden En betydligt större äggstock, någon som vet varför?Haft så?
  • Fru Baby

tack nojjan
    Du e en riktig kompis du hahaha.
    Vi är tokiga vi!

• Oggy

Är det inte bara för att den mognar ägg då om du förstår vad jag menar??

• Fru Baby

ja, kanske det är därför...
    Men varför har jag såå ont?
    Och jag har verkligen ont, får bara värre och värre.
    Men så länge jag inte blöder så känner jag mig i alla fall lite lugn. Jag blödde en massa brunt gegg och mörkt blod vid mitt förra utomkveds.
    Men jag har aldrig ont mellan mens och äl och mellan äl och mens om du förstår.
    Bara nån dag just innan mens och mensens första dag, sen är det som bortblåst. Nu har jag haft värk sen 2,5 vecka tillbaka ung. Som bara tilltar.

• vår andra

Tycker det låter konstigt ändå I äggstocken kan väl ändå ingen graviditet ske? i äggstocken mognar juh en del av äggblåsorna och ett av dem slungas sedan ut i äggledaren och först där sker befruktningen. Det är så jag har förstått det i alla fall

X sker i det fall då det befruktade ägget implanterar sig i äggledarens slemhinna och inte i endometriet=livmodern som det ska under normala omständigheter.

Hoppas det har löst sig för dig!

• Stora

När jag väntade Ella så var jag inne på ett VUL i vecka 6 pg av magsmärtor (jag hade jätteont!) o det visade sig att ena äggstocken var uppsvullen- det var det som var roten till det onda...
    Vi hade dock gjort en IVF så doktorn trodde det berodde på det dvs att äggstocken som producerat massor av ägg inte gått tillbaka till normal stl.
    Vi fick allafall se ett liten hjärta som pickade och 33 veckor senare föddes vår lilla dotter, frisk o välskapt o är nu 16 månader....
    Hur det är i "normala" grav vet jag inte...men en svullen äggstock påverkar inte graviditeten.
    Hoppas att allt går bra!! kram!

Svar på tråden En betydligt större äggstock, någon som vet varför?Haft så?