• Davinia

Värdinnegåva?

Skall på kräftskiva hos grannen på lördag, knytis fast hon bjuder på tillbehören. Vad skulle man kunna ta med sig som gåva?

/Mia

• Svar på tråden Värdinnegåva?
  • kvinnan47

En flaska vin är ju det vanliga tråkiga, så jag brukar ge en virkad eller broderad duk istället som brukar uppskattas.

• Ann Nelly

*En liten fin ljuslykta.
    *En receptbok (brukar gå att hitta på rea).
    *Smaksatt kaffe eller lite olika sorters lösviktste.
    *Vackra servetter och stearinljus i matchande färg.
    *Pocketbok

• Gravid2008

Om du inte har en bra ide av vad hon gillar och skulle vilja ha skulle jag köpa någon förbrukningssak, typ vin, lyxiga praliner, finare marmelad, saft, eller dylikt. Inga prydnadssaker etc, om det inte är exakt det man vill ha så är det ju inte jätte kul att få

• thebettygirl

Något förknippat med kräftskivor som:
    - Pynt förknippat med kräftskiva som t.ex. ljus i form av kräftor
    - Hembakt bröd i form av en kräfta
    - Bok med snapsvisor, eller erbjud dig att göra ett sånghäfte med snapsvisor
    - Egenkryddad snaps

Eller någon klassisk värdinnegåva som:
    - En liten blomma, antingen någon häftig annorlunda sak eller bara något klassiskt, behöver absolut inte vara något dyrt
    - Baka en kaka som kan tas till efterrätt, eller som värdparet själva kan få äta upp när gästerna gått

• Anna Paulita

* Lyxigare chocklad
    * God olivolja eller balsamvinäger
    * Hela kaffebönor om du vet att de har en kaffemal
    * En söt kruka med en planta basilika i (eller annan färsk ört)
    * Snygga neutrala kökshandukar (Bruka har jättefina för 50 kr styck)
    * En burk marmelad eller sylt, gärna hemmagjord

Sådant brukar jag ge bort!

• Menhir
    Gravid2008 skrev 2009-08-10 19:22:12 följande:
    Om du inte har en bra ide av vad hon gillar och skulle vilja ha skulle jag köpa någon förbrukningssak, typ vin, lyxiga praliner, finare marmelad, saft, eller dylikt. Inga prydnadssaker etc, om det inte är exakt det man vill ha så är det ju inte jätte kul att få
    Håller helt med!

Ljusstakar och dukar har jag hur många som helst som står i garderoberna liksom andra prydnadssaker som jag fått men itne ännu kan med att slänga. Ibland blir det vinster till barnens fotbollslotterier...

Blomma, vin eller något annat som går att äta är vad jag själv föredrar att både få och att ge bort.
Svar på tråden Värdinnegåva?