• Rulle06

Spricka i armbågen

Min sambo ramlade ner från en traktorkärra för några veckor sedan. O slog sig rejält. Han misstänker nu att han fått en spricka i den. Han kan röra armen men när han trycker ihop armågen med den andra handen så gör det himla ont säger han.
    Jag har tjatat på honom om att han ska söka för det, men det vägrar han att göra. Kanske att jag kan få honom till det nästa vecka. Det är nämligen så här att vi ska gifta oss på lördag, kyrkbröllop o han vägrar att gå med gipsad arm då för då får han ju inte på sig varken skjorta eller kostymen..
    Gipsas armbågsskador?
    Har ni varit i samma sits som min sambo?
    /Madde

• Svar på tråden Spricka i armbågen
  • Eleonor86

Jag hade sprickor i båda armbågarna och en axel efter ett litet fall förra hösten! Om han kan röra den så pass mycket så tror jag inte att det är någon fara. Och är det en liten spricka så gör dom inte mycket åt det. Jag fick rådet: "Gör inget ansträngande men rör på dig så mycket du kan" Jag fick inget gips eller bandage.

Jag kunde inte ta på mig kläder själv eller ens lyfta ett glas men det gick fort över. Några veckor senare var jag nästan helt återställd!

Jag tror inte att du behöver oroa dig =) Men är ni oroliga så är det klart att ni ska åka in på röntgen!

Lycka till med bröllopet och hoppas ni får leva lyckliga i all evighet!

Kraaaam!

Svar på tråden Spricka i armbågen