• lieva

Hur gör ni med skorv?

Hej!
    Min dotter har massor av skorv på huvet. Det ser inte så trevligt ut eftersom hon knappt har något hår än. Men min fråga är: Ska/Bör man ta bort det eller ska det vara där av en anledning? Hur gör ni?Och hur tar man bort det och man nu får göra det?

• Svar på tråden Hur gör ni med skorv?
  • NathalieMio

Jag har låtit tiden haft sin gilla gång på båda mina barn. nu är yngsta 14 månader & det är borta. på äldsta försvann det oxå runt 1-1½ års ålder

*OHANA*
  • Jonette91

finns en oljig salva man kan ta bort det med om man vill ta bort det ( salicylsyrevaselin) , jag tänker ta bort skorven på min lilltjej, ska bara få ändan ur vagnen o gå till apoteket o köpa en luskam... de ska tydligen vara bra för att borta ur flagorna....

• Bonus

Man kan ta barnolja på skorvet låt siita en stund sedan kamma bort det.
    tvätta sedan som vanligt. Kamma igen. Håret man har blir oljigt ett tag men är efektivt sätt att få bort skorvet....

• ump

Använde Borago salva som är mot skorv. Finns på apoteket och är jättebra!

• La Lola
    ump skrev 2009-08-10 12:33:45 följande:
    Använde Borago salva som är mot skorv. Finns på apoteket och är jättebra!
    Samma här.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • WillerWalle

borago fungerar super

• annispannis2

salyvase är jättebra=)

• Puma87

vanlig babyolja låta vara ett tag borsta och tvätta super enkelt man behöver inte heller köpa någon dyr salva på apoteket

• ody

är skorv farligt på ngt sätt eller har barnet ont av det? min son har en hel del men jag har inte trott att man måste ta bort det - eller måste man det av ngn annan anledning än att det ser lite ofräscht ut?

Svar på tråden Hur gör ni med skorv?