hur får man rent spisplattorna?
hur får man rent spisplattorna? finns det något husmorstips man kan använda sig av.
hur får man rent spisplattorna? finns det något husmorstips man kan använda sig av.
Svinto.
Att inte gno dem för ofta då de kan rosta
Är det vanliga spisplattor och inte en sådan där platt häll kan man använda sockerbitar att gnugga med efter att smutsen fått lösa sig i lite vatten. Funkar nästan lika bra som svinto.
Bikarbonat kan man även hälla på och sedan ättika. Löser skiten väldigt lätt!
har testat svinto men det hjälper inte:(
ja det är vanliga spisplattor. ska testa det med bikarbonat o ättik. ska köpa det idag. tack!
använder ENJO städprodukter på vår, och tro det eller ej, man använder enbart vatten och allt skit försvinner på en gång. Helt fantastiska produkter. :)
måste fråga också; vi har en sån där liten kokplatta (två plattor)
dela ytan blir varm när mn använder den så det som råkat koka över bränner fast direkt. lite går bort, men långt ifrån allt
hur gör man???
www.fix-universal.com/produkt.asp
tipsar om det här. Superbra...
Svinto + klorin
jag har hört att man ska strö på bakpulver och sen ättika, sedan låta det verka en stund. Såg det på Rent hus på tv.
tusen tack för alla förslag! har inte testat någonting ännu faktiskt. men nu har jag ju många alternativ att välja mellan :D
Jag är van vid lägenhetsstädningar.
Ibland efter alkoholister mm,ofta döskitigt.
Jag brukar först blöta upp det svarta ordentligt.
Låta det stå med rengöringsmedel på en bra stund.
Sedan har jag ett böjligt rakblad som jag pressar efter kanterna.
Ena sidan på rakbladet måste vara tejpat ordentligt så man inte gör sig illa.
Emellan varven tar jag en vanlig schotshbritesvamp och gnuggar.
Sista finishen med VIM och ev försiktigt med lite stålull,stålullen kan repa
så man får vara försiktig med den.
Gör man detta ordentligt blir spisplattorna som nya
Jag brukar använda ungsrengöring och låta det verka några timmar. Det löser verkligen upp precis allt
Jag brukar använda ungsrengöring och låta det verka några timmar. Det löser verkligen upp precis allt smuts