• Rocktroll

Åby mölndal?

Letar lägenhet för fullt och titt som tätt dyker det upp lägenheter i åby men jag undrar hur det är som samhälle, barnvänligt eller inte?

• Svar på tråden Åby mölndal?
  • Gorban

Jag jobbar i närheten så jag vet hur det ser ut.

Området ligger nära söderleden och E6:an så det är en hel del trafik i närheten. Inne mellan hyreshusen är det ganska bilfritt med cykelvägar och gräsmattor så jag skulle nog säga att det är rätt barnvänligt. Dagis och skolor finns i området. Det är promenadavstånd till Mölndals centrum där det finns en hel del affärer, systembolag, banker, vårdcentral etc. Det finns även en vårdcentral i Åby. Från Mölndals centrum kan man ta spårvagn, buss eller pendeltåg in till Göteborg.

Från Åby är det nära till simhall och ishall. Man kan även ta bussen till Kållered på ca 10-15 minuter. Där finns stormarkander och IKEA.

• Rocktroll

Det lät bra :) har bara varit på travbanan innan så har aldrig tänkt på hur det egentligen ser ut i området.

• Persemona

Hej,

Jag bor i Aby. Jag tycker det ar jattebra. Jag flyttade hit fran Kalltorp for jag tankte att det skulle vara mera barnvanligt och mera barnfamiljer. Har har jag en stor innegard med sandlada, klatterstallningar och gungor. En stor grasmatta. Jag bor pa Ponnygatan som HSB har ansvar for och jag tycker de skoter fastigheten och garden jattebra med mycket blommor m.m. tillskillnad fran dar jag bodde tidigare. Om man har bil sa ar det jattenara till Sisjobadet. Det gar aven bussar. dar finns sandstrand och ligger fint inne i skogen. Abybadet som namndes tidigare ar ocksa bra da de byggt om sa det finns en liten lagun for de sma och vamvattensbassang. Jag har en son pa snart 9 manader och vi trivs bra. In till stan gar det bussar som tar 20 min . Det finns aven direkt bussar till slottskogen. Som ar trevligt for barnen. Vill du veta mer far du garna fraga.

MvH maria

Svar på tråden Åby mölndal?