• Eleena83

Cylinda diskmaskin!

Hej!

Är det någon som har en Cylinda DM 56 diskmaskin?! Är nämligen så att jag har råkat förlagt bruksanvisningen och nu har det blivit något fel när den diskar, det står F7 på displayen.. Så om någon har den diskmaskinen får ni gärna kika vad det är för fel och skriva till mig :)
    Jag har sökt på internet men får inte fram det..

Mvh://Eleena!

• Svar på tråden Cylinda diskmaskin!
  • Olle Jonsson

Följande "Felindikationer" finns:

F2 - För mycket vatten i maskinen ( Åtgärd: Ring sevice )
    F4 - Fel på vattenintag ( Åtgärd: Kontrolera att vattenkranen är öppen )
    F5 - Ventilläckage ( Åtgärd: Stäng av vattenkranen, ring service )
    F7 - Blockerat avlopp ( Åtgärd: Se "Tänkbara åtgärder" i kapitel Felsökning )
    F8 - Igensatt sil ( Åtgärd: Rengör silarna, se kapitel Rengöring.

Nummret till Cylinda service är: 0771-252500

Förslag till åtgärd skulle kunna vara samma som för när man har vatten kvar i maskinen, dvs:

Lossa avloppsslangen där den är ansluten till diskbänkens vattenlås. Kontrollera att inget skräp har fastnatt. Är den krnformiga delen av röret kapat så att diametern är minst 16mm?

Kontrollera att slangen inte har några veck eller skarpa böjar.

Rensa grovsil, finsil och filter

Rensa avloppspumpen. Se kapitel om rengöring

Tips: ring Cylinda och be do maila dig en pdf av manualen sådana bör dom ha, tror jag.

Mvh,
    Olle Jonsson

Ps. Jag har fått ett F2 i min maskin där kan jag vänta på att det dunstar bort i allt från 3 dagar till 3 veckor eller betala 995 kronor för att få service som inte går på garantin, surt värre!

• Olle Jonsson

Hittade manualen åt dig:

extranet.elektroskandia.se/sees/sees172.nsf/LookUpFilesLevel3&Count=10000&RestrictToCategory=CYL000000

Bara att skrolla ned ganska långt - det är PDF-filer så du behöver Acrobat från Adobe för att läsa den

Förmodligen är det "Diskmaskin DM 56.pdf på 873Kb" eller "Diskmaskin DM 56 Avh.pdf" på 914Kb" som du vill ha tag i.

Mvh,
    Olle Jonsson

Svar på tråden Cylinda diskmaskin!