Följande "Felindikationer" finns:
F2 - För mycket vatten i maskinen ( Åtgärd: Ring sevice )
F4 - Fel på vattenintag ( Åtgärd: Kontrolera att vattenkranen är öppen )
F5 - Ventilläckage ( Åtgärd: Stäng av vattenkranen, ring service )
F7 - Blockerat avlopp ( Åtgärd: Se "Tänkbara åtgärder" i kapitel Felsökning )
F8 - Igensatt sil ( Åtgärd: Rengör silarna, se kapitel Rengöring.
Nummret till Cylinda service är: 0771-252500
Förslag till åtgärd skulle kunna vara samma som för när man har vatten kvar i maskinen, dvs:
Lossa avloppsslangen där den är ansluten till diskbänkens vattenlås. Kontrollera att inget skräp har fastnatt. Är den krnformiga delen av röret kapat så att diametern är minst 16mm?
Kontrollera att slangen inte har några veck eller skarpa böjar.
Rensa grovsil, finsil och filter
Rensa avloppspumpen. Se kapitel om rengöring
Tips: ring Cylinda och be do maila dig en pdf av manualen sådana bör dom ha, tror jag.
Mvh,
Olle Jonsson
Ps. Jag har fått ett F2 i min maskin där kan jag vänta på att det dunstar bort i allt från 3 dagar till 3 veckor eller betala 995 kronor för att få service som inte går på garantin, surt värre!