• smilla00

Gravid tidigt i ett förhållande?

Jag och min pojkvän har bara varit tillsammans i en månad och fick i går reda på att jag var gravid!!!
    Både han och jag har pratat om att vi vill leva tillsammans för alltid och vi har redan varit och kollat på lägenhet ihop, i och för sig mest på skoj!

Jag har inte berättat för honom än, ska göra det i helgen men jag vill vara klar över vart jag står innan jag berättar för honom!

Är det någon som varit med om samma situation och som fått det att funka? Är det dömt att misslyckas om man behåller barnet så här tidigt i ett förhållande?

Snälla hjälp mig! svara snabbt!

• Svar på tråden Gravid tidigt i ett förhållande?
  • Nyfiken gul

jag tror generellt inte att det spelar någon roll hur länge man varit ihop, det handlar nog snarare om hur man ÄR som person o blivande förälder....

• mim mim

Jag o min sambo hade varit ihop i 8 mån när jag blev gravid, det var iofs tidigt, men inte lika tidigt som du. Men vi flyttade ihop mer eller mindre direkt när vi träffats.
    Men jag kände så här; känns det bra, vill man vara tillsammans, älskar man varandra, varför ska man vänta tills det har gått "tillräckligt" länge? Och vem bestämmer hur länge??Jagkan förstå att du är lite orolig, efter en månad har ju knappt den där nyförälskelsen när allting är jättebra lagt sig, men alla är ju så olika. Det beror ju på hur bra man llärt känna varandra osv.

Lycka till iallafall!!

• Ericaobebben

När jag blev gravid med mitt första barn hade jag och min man bara varit ihop i 4 månader. Många höjde ögonbrynen. Martin (min man) blev väl inte överlycklig på en gång, Men allt efter tiden gick så började han önska barnet. Nu har vi varit tillsammans i 4år, gifta i 1,5 år, en dotter på 3 år och en till på väg.
    Känns det rätt med killen så satsa på det. Funkar inte erat förhåkkande i längden så kanske han kommer vara en bra pappa i alla fall. Man kan ju inte garantera att det kommer funka även fast man kännt varann i 10 år.
    Lycka till.

• BeDee

Håller med föregående talare... Jag har en kompis som blev med barn efter 3 månader och dom har precis köpt hus... tror dom har varit tillsammans i ca 2 år... okej det kanske inte är jättelänge men en bra start

• Marie82a

Jag och min sambo hade varit tillsammans i 2 månader, när jag blev gravid. Vi är lyckliga och fortfarande tillsammans idag. Idag är vår dotter 4,5 år. Och i December får hon en lillebror:0)

• Lilja84

jag och min sambo hade varit ihop i ca 6 månader men hade inte setts varje dag precis eftersom det var 55 mil i mellan oss 2 när jag insg att jag var gravid ..
    Och jag var lite skeptisk om hur det skulle gå mellan oss när jag berättade (vääääldigt nervöst) och utifall han sagt att han inte ville vara med hade jag stått på egna ben ,trots att jag var arbetslös och bodde hemma.
    Men det gick himla och nu väntar vi vårt andra baren tillsammans.

• smarties

Jag och min sambo blev gravida efter fyra månader, och det planerat! Vi flyttade ihop när vi varit ihop i tio månader, men hade lätt kunnat gjort det tidigare om det inte varit för att det var jobb och uppsägningstider etc.

Men jag tror absolut inte det har något med hur länge man varit tillsammans, om man vet att man kommer vara tillsammans jämt..även fast kanske inte många är tillsammans hela livet ut, men vi känner som så..att det är varandra vi vill vara med resten av våra liv..och vem vet..nån dag kanske han får tummen ur o friar ;)

• smilla00

Några fler?

Tänkte som sagt berätta för honom i helgen. Några idéer på hur jag ska säga det?

Han är lite äldre än mig så jag tror nästan han har lättare att ta det än mig! Men man vet ju aldrig!

Hur berättar man för sina föräldrar? De har ju inte ens träffat honom än. OM vi behåller barnet så kommer jag vara "tvungen" att berätta det för mina föräldrar första gången de träffar honom eftersom jag inte vill ta det över telefon och jag bor en bra bit från mina föräldrar (då har det gått så lång tid att det nog snart kommer synas annars...)

Vad sjutton säger man till dem????

Svar på tråden Gravid tidigt i ett förhållande?