• manochtrebarn

Kakeldekor??? Måla badrumsmatta???

Vill piffa till badrummet och vill hitta enfärgad svart kakeldekor. Har någon en aning om var jag kan hitta det?
    En annan fråga är om någon prövat att måla ett golv i badrummet. Det är matta idag och jag skulle kunna tänka mig att måla om det om det går

BUDGETRENOVERING!

• Svar på tråden Kakeldekor??? Måla badrumsmatta???
  • manochtrebarn

Tack för era svar. Ngn som vet något om att måla på badrumsmatta??

• Pappa G

Alla våtrumsmattor går inte att måla.
    Färgen kan förenas kemiskt med mattan, varpå den inte torkar..

• Callina

Jag hade en målare hemma där jag bodde förut, han målade badrumsmattan och sedan lade han på en lack. Jag tror samma eller liknande lack man använder i garage? Färgen under var grå, tydligen fanns den bara i ett fåtal färger. Men det blev snyggt. Nu var detta ett badrum utan dusch, men vi hade brunn och toa och handfat och enligt folk jag pratat med så var det ok.

• midjarie

Kolla på den sajten, där finns många olika självhäftande plaster. blandat, lite allt möjligt. men då får du klippa själv, mer jobb men blir nog billigare än färdigklippta. Och man kan göra vilka storlekar som helsst. det är bra.

www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115

• Stor mamma
    midjarie skrev 2009-08-16 19:35:16 följande:
    Kolla på den sajten, där finns många olika självhäftande plaster. blandat, lite allt möjligt. men då får du klippa själv, mer jobb men blir nog billigare än färdigklippta. Och man kan göra vilka storlekar som helsst. det är bra.www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/...
    Kan man sätta dekorfilm i dusch utrymmen, har en dusch/toalett med missfärgad matta på vägg/golv. Kan man sätta detta över mattan då, håller det i dusch
  • manochtrebarn

Ok. Kanske bäst att höra med fackfolk angående golvet. Skulle vilja göra om lite för en billig peng bara Idag är väggarna kaklade men på mitten så är det en målad bit i blått som jag inte gillar. Sedan är plastmattan ljusblå och jag vill ha ett vit/svart badrum.

Tack än en gång för era svar och tips!

• styggingen

Coolare än kakeldekor är att låta skära ut snygga mönster i kakelplattorna. Tex fälla in en färgad blomma i vissa kakelplattor.

Svar på tråden Kakeldekor??? Måla badrumsmatta???