• Tezz3

Börja förskoleklass. Vad behövs?

Vad behöver man köpa inför start i förskoleklass? Behöver dom pennfack, pennor?
    Anteckningsblock och dyl får dom i skolan?

• Svar på tråden Börja förskoleklass. Vad behövs?
  • Tuffen

Ryggsäck, mjukisskor att ha inne, gympapåse, gympakläder, inneskor (till gympan), pennfodral, pennor, sudd m.m.

• kitiara
    Tuffen skrev 2009-08-10 15:12:05 följande:
    Ryggsäck, mjukisskor att ha inne, gympapåse, gympakläder, inneskor (till gympan), pennfodral, pennor, sudd m.m.
    Pennfodral är bra, men hos oss får barnen pennor och sudd så fort de behöver. Fast det kanske är olika i olika kommuner. Allt det andra kommer jag ihåg att jag skaffade till min son när han började förskoleklassen.

Det jag mest uppskattade från skolans sida var att föräldrarna fick med en lapp hem första dagen där det stod vad skolan förväntade sig att barnen skulle ha med sig till skolan och vilka dagar.
  • kitiara

Jag glömde!

Något som jag har märkt är jättebra är att barnet har extra stövlar och regnkläder i skolan. Då slipper man släpa på det varje dag + att det kan vara fint på morgonen men börja regna senare.

• Mälaröbo

Det enda "skoliga" som dottern fick till 6-års var en ny ryggsäck med tillhörande gympapåse.

Svar på tråden Börja förskoleklass. Vad behövs?