• Anonym (Orolig)

Tjocka, vita rikliga flytningar? vad nu?

Jag har alltid haft en bra balans i underlivet, men igår upptäckte jag någonting jättekonstigt. Tjocka, vita och rikliga flytningar i underlivet. Kollade upp det lite närmare idag, och det luktar ingenting alls egentligen:S Vid samlag igår med min man så blev hans kön helt "vitpolerad", om man nu kan säga så... Vad kan det vara för någonting? Om man har en svampinfektion så borde väl det lukta? eller?

• Svar på tråden Tjocka, vita rikliga flytningar? vad nu?
  • Anonym (jag med!)

Jag hade precis samma igår, luktar ingenting. Jag har hört att om flytningar är luktfria så är de ofarliga.

• Anonym (Orolig)

Gud vad konstigt! :S Det låter så klart lite äckligt, men jag märker att när flytningarna kommer ut så är det nästan "klumpar" i smeten, men om jag för in en hand eller någonting, så känns det som att det är riktigt slemmigt och äckligt.. usch. Känner mig inte alls fräsch:S

Det är just det jag funderar över! Borde det inte lukta någonting? Om det nu hade varit allvarligt.. men inte vill jag heller gå runt med sådana flytningar hela tiden:S

• Anonym

Har likadant vill också veta.

• Anonym (jag med!)

Anonym (Orolig) skrev 2009-08-10 13:54:26 följande:

Gud vad konstigt! :S Det låter så klart lite äckligt, men jag märker att när flytningarna kommer ut så är det nästan "klumpar" i smeten, men om jag för in en hand eller någonting, så känns det som att det är riktigt slemmigt och äckligt.. usch. Känner mig inte alls fräsch:S Det är just det jag funderar över! Borde det inte lukta någonting? Om det nu hade varit allvarligt.. men inte vill jag heller gå runt med sådana flytningar hela tiden:S
    Det är inte svamp iallafall för det stinker :D

Det var min man som uppmärksammade mig på det igår, helt plötsligt sa han "du har mjölk mellan benen!" :D
  • Anonym (Orolig)

Haha! :P Det var min karl som upptäckte det på mig också! Han hade varit där nere och fingrat på mig, och när han drog upp handen så var han som alldeles vit och klumpig på fingrarna:S huuuh, vad läskigt det låter egentligen! Om det inte går ner av sig själv så kanske man borde kolla upp det

• Mirelena

Dum fråga, gravid? Så har jag och är gravid... Fast nu är jag bf+... och det har blivit riktigt mycket av den där varan..

• Anonym (Orolig)

jag har misstänkt en graviditet ett bra tag.. har varit öm i brösten, haft svårt att sova på mage, tycker att jag fått tydligare blodådror på brösten, är trött hela tiden osv.... men för några dagar sedan testade jag mig, och det visade sig att jag inte var gravid.. så, antagligen så är jag inte gravid..

Fast, det är ändå så konstigt! varför får jag sådana flytningar nu? jag har aldrig haft någonting liknande förut:S

• Anonym

Vid ägglossning kan man ju också få annorlunda flytningar, de kan variera olika månader. Jag har liknande som du beskriver vissa månader, tror inte det är något farligt om de går över på ett par dagar.

• Anonym

Anonym (Orolig) skrev 2009-08-10 14:18:58 följande:

jag har misstänkt en graviditet ett bra tag.. har varit öm i brösten, haft svårt att sova på mage, tycker att jag fått tydligare blodådror på brösten, är trött hela tiden osv.... men för några dagar sedan testade jag mig, och det visade sig att jag inte var gravid.. så, antagligen så är jag inte gravid..Fast, det är ändå så konstigt! varför får jag sådana flytningar nu? jag har aldrig haft någonting liknande förut:S
    Ta ett till test! Det kan ha visat fel!! Låter ju onekligen som graviditetsymptom, om inte ägglossning...
  • Anonym (jag med!)

Jag kan eventuellt ha ägglossning isåfall, det passar in tidsmässigt. Jag har aldrig haft såna flytningar tidigare men det kan ju vara lite hur som helst med sånt där tydligen.

Gravid tvivlar jag på för isåfall blev jag det typ för ett par dagar sedan och det kanske är lite tidigt för symptom då..

• Anonym (a)

Har upptäct samma idag och läste om det och svamp kan vara en grynig flytning och luktfri. Ingen fara.

• Anonym123tjej

Jag har haft vita tjocka och keso liknande saker i trosorna sedan kanske 2 månader sedan och börjar bli orolig, och min mens har inte kommit(den är nu 11 dagar sen) och vill inte vara gravid!!! HJÄLP SNABBT

• Anonym (Svamp)

Jag tror på svamp jag. Jag har haft så tyvärr vid ett par olika tillfällen. Gryniga vita flytningar, ibland kan det lukta lite surt ibland ingenting. Verkar vara början på svamp när det blir så. Innan det sprider sig utåt så att säga. Köp pevaryl eller canesten både salva och piller som du stoppar in vid natten, tre dagar i följd och smörja bra mycket längre även om det inte kliar eller så. Tjocka vita flytningar är klassiskt för svamp, äckligt som tusan och skydda vid samlag annars får din kille det med. 

Svar på tråden Tjocka, vita rikliga flytningar? vad nu?