• therezze

någon där ute som har femkampstips?

Hej alla goa människor där ute!!

Nu är det så här att jag ska ha en ganska så stor kräftskiva om ca 2 veckor med femkamp. men det står riktigt stilla i mitt huvud just nu. hehe
    skulle behöva en MASSA tips på roliga grenar.....om ni har det så vore det riktigt snällt om ni skrev ner det!!!!

MVH therese

• Svar på tråden någon där ute som har femkampstips?
  • Bouganville

Åh här passar nog! Lektant no 1!!!

Hur många ska ni vara?
    Utomhus - inomhus?
    Ålder? - Barn?

• therezze

vi kommer att vara ungefär mellan 15-20 personer
    sen är åldern mellan 20-30 år
    och vi kommer att vara utomhus, på en stor åker!!! :D

• zazzy

strutfotboll, gör strutar av typ tidningar som man sen har för ansiktet o längst ut i struten finns bara ett liiiitet hål, sen spelar man fotboll.
    grymt kul.

• Bouganville

Pungboll!

Tar en strumbyxa med fot. Knyter det ena strumpbenet runt midjan. I det andra strumpbenet lägger du en tennisboll längst ner i foten. Tennisbollsbenet hänger mellan benen när du står upp och juckar du lite bler det en pendel. Framför dig lägger du en större boll, typ en fotboll som ska juckas framåt. Pendeln går fram och tillbaka och juckar fram fotbollen. Svårt, roligt och mycket underhållande.
    Kan vara sådär 15 meter så byter man och tar tiden eller något.

En bra 5kamp är när inte lagen gör samma saker, utan går "stationsvis"

• Bouganville

Kan också göra snabba korta varianter av sällskapsspel. Ex dra ett kort från TP och se vem som kan flest frågor.

En station kan vara frågor om dig som värd för festen, frågor som igenligen är lite dumma och ingen kan!

• therezze

okej. det låter ju riktigt kul!!! :P dom måse jag ha med. finns det några mer roliga grenar.....

• Bouganville

Sådana saker man gjorde när man var liten!

Rockring, kasta flest ringar över konen.
    Jag var på en fest där vi hade ett jätteplockepinn!!

Om man har trädgårdsspelet Kubb så kan man ställa upp pinnarna och se hur många man kan slå ner.

Man ska mixa lite tankelekar, kunskap och idioti!!
    Det är ok att känna sig löjlig;)

• therezze

hehe så sant så sant!!! tack för tipsen :D

• Nenne77

Skjuta tvål!

Ha en hink med vatten och en tvål som blöts upp ordentligt. På marken ligger en stege. Sedan gäller det att med händerna skjuta iväg den hala tvålen så att den hamnar i ett "steg-fack" så långt bort som möjligt ... Hamnar man utanför stegen blir det noll poäng... Mycket uppskattat bland både barn och vuxna!

• lalasmama

*kasta bollar i hink (tex 10 st, klarar man 5 får man 5 poäng)
    *samla kottar tex så många man kan på 1 minut..
    * stoppa in så många marschmallows i munnen du kan på tex 1 minut..
    MED TIDTAGNING:
    *ägg på sked-lopp
    *säckhoppning
    *penna i flaska (knyt en penna i ett snöre & fäst runt magen, så pennan hänger bak så du ser den mellan benen, ställ en flaska på marken & försök träffa flaskan med pennan..)
    * tampongen i flaskan-lopp (samma som ovan, men en tampong i snöret & vatten flaskan, vänta tills tampongen svällt upp & spring!!)

• therezze

hahaha shit så roliga grenar ni har. måste köra dom!!!! :D haha och den grenen när man skulle hitta sugrör på ängen. så kul det såg ut. den måste jag verkligen ha med på femkampen!!!!

Svar på tråden någon där ute som har femkampstips?