• Anonym

När får man tillbaka papper om skilsmässa?

Jag och min man lämnade in en gemensam skilsmässo ansökan i december, fick då till svar att vi fick vänta till den 9 juni för vi hade barn så i juni skickade vi en så kallad fullföljd av skilsmässa till tngsrätten, men jag har inte fått nåt papper från dom att det är klart. Hur lång tid tar det???

• Svar på tråden När får man tillbaka papper om skilsmässa?
  • trohoppochkärlek

För oss tror jag det tog ca 2-3 mån innan det slutliga kom, ett halvår först vill jag minnas, det tar sin tid,

• Anonym

Okej ja de första 6 månaderna har vi ju väntat men nu har det gått 2 mån sen vi skickade in dom.

• trohoppochkärlek
    Anonym skrev 2009-08-10 18:24:04 följande:
    Okej ja de första 6 månaderna har vi ju väntat men nu har det gått 2 mån sen vi skickade in dom.
    Då var det säkert upp mot tre som vi fick vänta det sista, har själv nyligen skilt mig, tyckte det var långa månader att vänta
  • Anonym

Jag tycker det är jätte jobbigt med tanke på att jag har ett nytt förhållande och ska ha barn med min nya...

• trohoppochkärlek

Ja det kan jag förstå, både jag och mitt ex hade träffat nya, så vi tyckte med det var jobbigt, vi ville ha igenom det på en gång båda för vi var överens, men icke sa nicke har man barn så får man vänta, men det tar på krafterna, man vet att man ska skiljas men pappren är ändå en bekräftelse på det, jag vet sen när dom kom wow en sån känsla. Har inte ångrat en minut på den skíljsmässan,

Svar på tråden När får man tillbaka papper om skilsmässa?