• Fannypack

Balettkurs för vuxna?

Sitter och funderar på att anmäla mig till en balettkurs för vuxna i höst. Är lite rädd för att jag ska känna mig klumpig och patetisk, eller att det bara ska vara ungdomar på kurserna (de flesta är från 16 år).

Finns det någon som börjat dansa balett eller annan dans i vuxen ålder och som kan dela med sig av sin upplevelse?

• Svar på tråden Balettkurs för vuxna?
  • Fannypack

Bara jag som när hemliga ballerina-drömmar?

• Titti

Nädå....Jag drömmer varje dag. Dansade balett från 5 år till jag var 11 kanske. Varför jag slutade vet jag inte. Tog upp det igen vid 18 år. Men man måste nog fortsätta från barnsben. Tror inte det finns kurser i det för vuxna. Att jag slutade är det enda jag ångrar riktigt mycket här i livet. Får dansa lite hemma som jag gör :)

• Fannypack
    Titti skrev 2009-08-10 22:24:36 följande:
    Nädå....Jag drömmer varje dag. Dansade balett från 5 år till jag var 11 kanske. Varför jag slutade vet jag inte. Tog upp det igen vid 18 år. Men man måste nog fortsätta från barnsben. Tror inte det finns kurser i det för vuxna. Att jag slutade är det enda jag ångrar riktigt mycket här i livet. Får dansa lite hemma som jag gör :)
    Jag har hitta några kurser, bland annat på Balettakademien och Kulturama, så möjligheten finns om man bor i Stockholm som jag. Sedan inbillar jag mig ju inte att jag ska bli prima ballerina, precis, men väl hitta ett kul sätt att träna smidighet och styrka.
  • Titti

Jasså. Är det nybörjare? Ja,jag bor i örebro. Här finns det inte. Man blir otroligt smidig och får en fantastisk hållning av balett.
    Annars rekomenderar jag fridans eller modern dans kanske det heter. Har aldrig känt mig så lätt och smidig som när jag dansade det.

Svar på tråden Balettkurs för vuxna?