• FamLilja

Tips hur man får lakan o handukar att lukta gott i garderoben?

det känns så tråkigt att lägga in nytvättade lakan o handukar i garderoben för att sen ta ut dem o de luktar garderob, innestängt....
    nån som har tips vad jag kan göra?

• Svar på tråden Tips hur man får lakan o handukar att lukta gott i garderoben?
  • Stårschan

Lägga in lavendelpåsar som man gjorde förr i tiden?

• Syster Luring

Ställ in ett eller ett par vaniljdoftljus. (men för allt i världen, tänd dem inte )

August -95 & Lillebror -09 ♥
  • FamLilja

aaahh tack för tipsen! men tror ni att såna små saker kan hjälpa? men jag ska testa :)
    tack

• Jloow

Det finns doft påsar att köpa på presentshoppar och så vidare som är till för att det ska lukta gott i garderober.. =D

• isisisis

Kör lakanen på 90 grader ibland,och se till att de är snustorra när du lägger in dem

• Syster Luring
    isisisis skrev 2009-08-10 18:27:27 följande:
    Kör lakanen på 90 grader ibland,och se till att de är snustorra när du lägger in dem
    Gör man inte alltid det? {#lang_emotions_innocent}

Det gör jag iaf, sängkläder och handdukar på 95'C och långt program.
  • isisisis
    Syster Luring skrev 2009-08-10 18:32:15 följande:
    Gör man inte alltid det? Det gör jag iaf, sängkläder och handdukar på 95'C och långt program.
    Jag kör inte alltid påslakan i 90,färgerna slits så fort.
    Kör i 60.
  • Syster Luring
    isisisis skrev 2009-08-10 18:43:52 följande:
    Jag kör inte alltid påslakan i 90,färgerna slits så fort.Kör i 60.
    Ahaaa, men vi har bara vita.
  • JooCee

Jag förvarar tvättmedel och sköljmedel i samma skåp men på ett annat hyllplan, min sängkläder luktar aldrig garderob. =)

• jassikan

Doftpåsar!
    Eller doftvax i sin förp., några stycken brukar kunna dofta tillräckligt även fast de är kvar i sin plast. Men det beror ju lite på hur stor garderoben är också

Svar på tråden Tips hur man får lakan o handukar att lukta gott i garderoben?