• mirian

måla eller spraya stokke/tripp trapp stol???

Jag undrar om det finns någon som har sprayat en Stokke/Tripp Trapp stol med färg? Eller som har målat den?

Hur ska man göra för att det ska bli bra, eller ska man låta bli att måla/spraya den över huvud taget? Jag är rädd för att det ska skavas av så kanske bättre att lämna den som den är?

Nu är den i furu tror jag och jag vill ha den vit.

Vill gärna ha era tips och råd!

• Svar på tråden måla eller spraya stokke/tripp trapp stol???
  • ringblomma

Jag köpte en tripp trapp på blocket för 200kr, som jag monterade isär slipade med sandpapper alla delar och målade dom med mörkbrun trälack.  Tror att det beror lite stolens skick vad som ska göras med den...

• mirian
    ringblomma skrev 2009-08-10 18:36:46 följande:
    Jag köpte en tripp trapp på blocket för 200kr, som jag monterade isär slipade med sandpapper alla delar och målade dom med mörkbrun trälack.  Tror att det beror lite stolens skick vad som ska göras med den...
    Ok. Hur blev det då? Ser det fint ut? Var det länge sen du målade den och har det hållt bra?
  • ringblomma

Det blev riktigt fint, stolen var ganska välanvänd och sliten innan, men den blev nästan som ny. Den har hållit jätte bra, det är 2 år sedan jag målade om den.
    Lycka till!

• mirian
    ringblomma skrev 2009-08-11 09:43:37 följande:
    Det blev riktigt fint, stolen var ganska välanvänd och sliten innan, men den blev nästan som ny. Den har hållit jätte bra, det är 2 år sedan jag målade om den.Lycka till!
    Vet du vad färgen hette? Målade du 1 eller 2 ggr? Jag är inne på att ha den som den är nu, men vet inte?!
Svar på tråden måla eller spraya stokke/tripp trapp stol???