• Anonym (va!)

Missskött kredit!

fick idag ett brev om meddelande om registering av misskött kredit

har haft det kämpigt i flera månader med ekonomin men försökt att ordna det och bolaget som jag fick detta brevet av har jag lagt upp en betalningsplan hos och skött den ändå får detta jäkla brevet
    och det står ingenstans vem jag ska kontakta om jag vill veta mer om det här

är det här samma som en betalningsanmärkning eller vad är det? känner mig så jäkla less jag kämpar verkligen för att inte få en betalningsanmärkning för jag vill så gärna flytta för att få det bättre men nu är det väl helt kört
    hur länge ligger det här kvar då? och vilka kan se det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 11:37
    Tack för era svar

har kontaktat dom och fått till svar eftersom jag har haft problem med att betala skulden och fått gjort upp om en betalningsplan så får man tyvärr ändå den pricken hos UC

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 11:37
    Tack för era svar

har kontaktat dom och fått till svar eftersom jag har haft problem med att betala skulden och fått gjort upp om en betalningsplan så får man tyvärr ändå den pricken hos UC

• Svar på tråden Missskött kredit!
  • Anonym (C)

Jag vet inte alls något om detta men hoppas att det löser sig. Jag skulle ringa företaget i fråga och be att få prata med någon handläggare.

• MickeN1973

Misskött kredit
    Uppgifterna om misskött kredit avser kredit (banklån) som oberoende av kreditform, kredittagare eller säkerhetstyp i sin helhet är förfallen och förfallodagen har passerat utan att skulden slutbetalts. Krediten (lånet) skall också ha avförts från ordinarie bokföring eller annan motsvarande åtgärd ha vidtagits.

www.konsumentbankbyran.se/artikel/article.asp&avd=ART_L%C5A&menu=ART_L%C5A

• Waldo

Det kommer upp som anmärkning "missbrukad/misskött kredit"
    Så ja det blir en form av anmärkning när det tas upplysning på dig
    Någon betalningsanmärkning i dess rätta form är det dock inte

• Anonym (jo)

Tyvärr kan jag meddela att det kommer att synas på en kreditupplysning från UC. Råkade ut för detta pga sjukdom=trasslig ekonomi och fick ett brev där det stod att det kommer att registreras som misskött kredit hos UC.

• talare

kontakta företaget du har krediten hos, förklara att du fått brevet men att du har hållit betalningsplanen som de lagt upp, och fråga varför du då har fått meddelandet.

• Anonym

Hej!

Det är inte kört.... Jag fick samma brev igår då jag misskött en kredit på seb, vi hade kommit överens om en betalningsplan som jag missade betala i Juli månad..
    Jag ringde till Seb och berättade som det var men att jag är villig att fullfölja betalningsplanen eller vad dem begär bara jag slipper en anmärkning.. Vi kom överens om detta och det är viktigt att jag fullföljer detta då man ej får en till chans, dem kommer häva ärendet hos UC.

Enligt UC så är det en sk anmärkning men som endast Banker och finansbanker kan se och som ligger kvar i 3 år... Hyresväder osv kan ej se detta!!

Jag tycker att du kan ta i kontakt med bolaget om inte de hjälper dig så kan man även kontakta UC där man kan överklaga.. LYCKA TILL!!!

• Anonym

Anledningen att du fått detta brev är nog att det räknas som misskött kredit när man inte har betalat oavsett om det finns en betalningsplan, du misskötte ju krediten o därför har en betalningsplan på den istället. Har du skött din kredit så har du inte behövt någon betalningsplan. Detta syns på en uc fråga.

Svar på tråden Missskött kredit!