Ammar typ bara i 5- 10 minuter
Min dotter ammar högst i 5, 10 ibland i en kvart. Sen tar det kanske 2 timmar till nästa gång.
Hur länge ammar era barn?????????????????
Min dotter ammar högst i 5, 10 ibland i en kvart. Sen tar det kanske 2 timmar till nästa gång.
Hur länge ammar era barn?????????????????
Min dotter är 4 månader och har gått ner från 30 minuter som nyfödd till 5-10 minuter och varierar med 2-3 timmar mellan målen.
Min dotter har alltid sugit några minuter och bara på ett bröst varje gång. Hon har gått upp bra i vikt och varit nöjd med det. Men nu vid 4 månader vill hon ta båda brösten varje gång men fortfarande bara några minuter vid var bröst.
min dotter är sex månader gammal och hon var som klistrad vid bröstet ca två månader. Därefter har hon varit en riktig snabbätare på dagarna. hon ätersällan längre än fem minuter på dagtid. Men vid sovdags, faktiskt både på dag och natt kan hon hänga kvar och snutta en timme eller mer. Ibland äter hon riktigt snabb även då när hon vill sova och då vägrar hon bröstet efter att blivit mätt och då vill hon ha nappen.
Jag tror inte att det är något att oroa sig för. I takt med att barn blir äldre brukar de bli effektivare och behöver inte lika lång tid på sig för att äta. Men din tjej är väl fortfarande så liten att ni går ofta till BVC? Så länge hon går upp ordentligt är allt grönt.
Tycker att det är konstigt, men men. Hon går oxå upp bra i vikt, men hade ändå velat att hon skulle äta mer åt gången.
Jobbigt när man måste amma hela tiden.
det betyder ju inte att hon äter mindre för att hon äter kortare tid... hon har helt enkelt blivit mer effektiv bara
/ Helen
ja vi går ofta till bvc. ska prata med henne nästa gång
Vad gäller två timmars intervall så tror jag också att det är helt normalt, även om det känns som om man ammar hela tiden. En bebismage är ju liten och blir snabbt full och bebisar har en väldig ämnesomsättning eftersom de ska dubblera sin vikt på bara några månader. Dessutom bryts bröstmjölk ner snabbt och då behövs påfyllning igen. Och igen. Och igen. Men håll ut! De här månaderna med helamning kommer gå fortare än du anar. Lycka till!
glad e jag iallafall att jag kan amma. förr sa jag alltid att jag aldrig någonsin ville amma, varför vet jag inte, tur jag ändrade mig på den punkten.
MIn pojk ammade så var 1,5 till 2 timmar. Han fick i sig så det räckte. Hans kurva gick bar upp upp upp så där var det inte tomt på mat
Så jag tror hon äter så hon blir mätt. Det märker du när ni väger henne.
ok. Hon verkar mätt iallafall när hon ammat. var lite orolig där ett tag att min mjölk inte räckte till
Min son ammade oxå bara 5-10 minuter men åt varannan timme de första 5 månaderna. Därefter var trejde timme. Jag ammade ett bröst i taget för att de skulle hinna fyllas på. Kram
Min son äter bara i ett par minuter från varje bröst, sammalagt ca 10 min. Han är 5½ månad.
Min tjej ammade 5 minuter, på båda brösten tillsammans när hon ammade, åt varann atimme, vägrade äta längre..................