• Svar på tråden Framfall + gravid
  • Bella1977

Jag fick framfall efter första barnet och är nu gravid med nr2. Men jag är bara i v6 än så jag har inte heller någon erfarenhet. Jag har pratat med BM om det och hon sa att man kan sätta upp en ring som håller upp livmodern om man vill. Jag är lite orolig för om förlossningen kommer gå fortare eller om livmodern kan öppna sig för tidigt pga detta. Någon som vet?

• fam sandström

I morrn ska jag på spevmvc.
    Är super nervös på vad hon ska säga.

Hoppas man inte blir sjukskriven , fast det kanske man inte blir .=)

Bella1977: När ska du på koll nästa gång ?????

• Bella1977

fam sandström skrev 2009-08-12 12:40:15 följande:

I morrn ska jag på spevmvc.Är super nervös på vad hon ska säga.Hoppas man inte blir sjukskriven , fast det kanske man inte blir .=)Bella1977: När ska du på koll nästa gång ?????
    Jag ska på läkarundersökning om en vecka. Hur långt gången är du? Upplever du några problem som är relaterade till framfallet nu? Jag känner ingenting särskilt än men jag är ju bara i v6.
  • fam sandström
    Bella1977 skrev 2009-08-12 13:10:41 följande:
    fam sandström skrev 2009-08-12 12:40:15 följande: Jag ska på läkarundersökning om en vecka. Hur långt gången är du? Upplever du några problem som är relaterade till framfallet nu? Jag känner ingenting särskilt än men jag är ju bara i v6.
    Jag är i v14 +0 i dag.
    Det jag känner å har kännt ett tag nu är att  nått tynger ner i magen å mellan benen.
    Jag fick reda på i måndags att livmodern hänger lite, mer vet jag ej.

Är super orolig att bebisen ska dö pga av det.

Det jag har hört är att när man har framfall så oppererar mnan bort livmodern, eller kan man göra på något annat viss?????
  • fam sandström
    tuamore skrev 2009-08-12 13:55:21 följande:
    Har hört talas om framfall, men vad EXAKT är det?
    Det är när livmodern ramlar ner i slidan.( vad jag vet i alla fall )
Svar på tråden Framfall + gravid