• Legolina

Babyskydd till bil "med hjul" ?

Hej på er!

Vet nån var jag hittar babyskydd till bilen som jag kan sätta på ett chassi med hjul?

Vet att det finns (eller har funnits) nån variant men minns inte alls vilket märke det var.

Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Babyskydd till bil "med hjul" ?
  • cicci85

Alltså ett babyskydd som passar din vanliga vagn eller som har en sulky till? AktaGraco passar till sina sulkys. Men det finns ju även som passar till vanliga vagnar.

• Legolina

Tack, men den du nämner har jag sett på babyproffsens hemsida och det är inte en sån jag menar.

Jag är ute efter ett chassi utan sittdel som man sätter i babyskyddet i. Alltså ingen vagn som man kan sätta babyskyddet i.

Har för mig att den jag sett är en svart historia med hjul i diameter ca 20cm. Chassit var typ borstad aluminium.

(var en fd bekant med extremt liten bil och inte fick plats med nån vagn som hade en sån... det var ca 2 år sen)

Poängen är att det ska vara ett extremt lätt och litet chassi som jag kan sätta "bilstolen" i.

• cicci85

oki, men då är det ju en vanlig barnvagn som du även kan ha babyskyddet på om du tar bort sitt-/liggdelen.
    Bugaboo, teutonia, brio, UJ och emmaljunga funkar med rätt babyskydd och adapter...

• Legolina

hittade lite på britax hemsida...

Undrar om det finns såna begagnade... hmmm

• Moster Ninna

Det kan du göra både Brio,Teutonia,Emmaljunga numera kör nästan alla levrantörer med det..

• Legolina

Moster Ninna skrev 2009-08-11 10:23:45 följande:

Det kan du göra både Brio,Teutonia,Emmaljunga numera kör nästan alla levrantörer med det..
    ahaaa!

Var inne på lite sidor och hittade precis det jag söker

Viken är billigast/säkrast tro?

Britax är väl lite nischad på säkerhet i bil...
    kanske kan hitta bilstolen begagnad oxå...
  • cicci85

vill du ha bas till babyskyddet oxå?
    Det skiljer väl inte så mycket i säkerheten på de bästa babyskydden. Jag hade aktagraco logico s, den har höga sidoskydd, bas och 5-punktsbälte.
    Vet inte hur britax vagn är... Jag skulle välja vagn först och sen det babyskydd som passar vagnen...

• Legolina
    cicci85 skrev 2009-08-11 10:43:35 följande:
    vill du ha bas till babyskyddet oxå?Det skiljer väl inte så mycket i säkerheten på de bästa babyskydden. Jag hade aktagraco logico s, den har höga sidoskydd, bas och 5-punktsbälte. Vet inte hur britax vagn är... Jag skulle välja vagn först och sen det babyskydd som passar vagnen...
    Ja, jag var inne på det. Jag vill bara ha ett enkelt chassi med hjul - ingen varukorg och så. Jag har ju redan en vagn - så det här ska bara vara som en extragrej.

det bästa vore om det fanns chassi som passar min brtiax rock-a-tot deluxe, men det verkar inte så
  • Stormis

Gracos Duologic har hjul direkt på babyskyddet. Liksom ett handtag somman drar upp. Blir precis som när man drar en resväska efter sig. Många blickar får man när det visar sig att det itne är ngn väska utan ett babyskydd med en bebis i . Inget man drar nån längre sträcka, men in och ut funkar perfa!

♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
Svar på tråden Babyskydd till bil "med hjul" ?