Varför blir jag svullen när jag äter?
Hejsan!
Jag blir svullen om magen när jag har ätit, detta har varit så nu i ca 10 år.. jag har sökt hjälp på VC men bara fått rådet att äta mera fibrer, dricka mera vatten och röra på mig.. Jag gör redan allt det där..
Finns det någon annan med samma problem som har upptäckt att något hjälper?
Tex igår åt jag sallad och lite potatissallad och drack vatten till lunch.. jag blev så spänd över magen och det har inte släppt än idag..
Åt lite sallad och lastange i dag, jag är fortfarande spänd, är nästan rädd för att äta igen.. tror jag avstår idag iaf..
jag börjar nu bli väldigt trött på detta med magen.. jag äter frukt och grönsaker, mörkt fullkornsbröd, dricker endast en kaffekopp med mjölk på morgonen och vatten till maten..
Det känns som om jag skulle behöva tömma tarmen... skiter en gång på morgonen men då är det så lite så min lille son skiter mera kan jag säga..
Finns det något på apoteket jag kan köpa som sätter igång magen eller ?? Vet att jag för ett tag sen åt några droppar mot förstoppning men dom fick jag bara ont av.. har även köpt några tabletter mot gaser.. men det hjälpte inte, jag fiser inte alls mycket..