• onlyangelika

Ni med mörkt hår som blonderat er hos frisör...

Ni som bytt hårfärg och gått från mörkt till ljust (blonderat) hos frissan, vilket tillvägagångsätt användes?

Gjordes det en helblondering direkt, avfärgning eller slingor i omgångar etc?

Är själv mellanbrun just nu men drömmer om ett riktigt ljust, blonderat hår. Har tidigare blivit blondin genom upprepade slingbehandlingar, men nu vill jag gärna bli helblonderad den här ggn och undrar därför vilken väg jag måste vandra för att ta mig dit!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ni med mörkt hår som blonderat er hos frisör...
  • Helena Gordon

Jag gick och slingade håret, upprepade ggr tills jag blev ljus igen. Förmodar att det är bästa sättet.

• onlyangelika

Ja, det är väl skonsammast om inte annat. Andra med erfarenheter?

• Helena Gordon

Sen tror jag att resultatet blir snyggare på det sättet med.

• Bakeapple

Jag har både helblonderat mig direkt och gjort slingor upprepade gånger tills jag blivit helt ljus. Slingorna gav helt klart snyggast resultat, även om det tar lite längre tid.

• onlyangelika
    Bakeapple skrev 2009-08-11 20:07:32 följande:
    Jag har både helblonderat mig direkt och gjort slingor upprepade gånger tills jag blivit helt ljus. Slingorna gav helt klart snyggast resultat, även om det tar lite längre tid.
    Gjordes det en avfärgning innan blonderingen eller la frisören i den direkt? Antar att du blev orange eller gul? Hur många blonderingar krävdes för att uppnå gott resultat?
    Jo, jag antar att det är bäst att slinga först och sedan blondera. Känner mig bara lite otålig den här ggn!
  • Helena Gordon

Jag minns inte exakt - men jag var där omkring 3-4 ggr tror jag. helblonderade mig aldrig, la bara på slingor.

• Bakeapple

Kommer inte helt hundra ihåg, men visst gjorde hon en avfärgning först.... Blev lite gult, men det blev ganska bra med silverschampo iaf och nu har jag gjort slingor en gång till, så nu är det jättebra.

Svar på tråden Ni med mörkt hår som blonderat er hos frisör...