• hoppet787878

Hur är era 21 månaders?

Som rubriken...min lille blev precis 21 månader och pratar på rätt bra. Mycket som man förstår ibland 2 ords meningar men även en massa goja Han pratar hela tiden....heheh inte en lugn stund är överallt och vill ha uppmärksamhet hela dagarna om han får. Han är superduktig på att hoppa och springa, och framförallt busa. Social glad och nyfiken, men har ett temperament utan dess like. Kul att höra andra är i samma ålder.

• Svar på tråden Hur är era 21 månaders?
  • Tonic

Inte så bra med pratet men han vill och det kommer många nya ord varje vecka..

han är smart och hittar på mycket, lär sig snabbt och vill vara med...

Glad och go är han med men kan vara riktigt arg med...troligtvis normalt..

• Sötnosarna

Min tjej blir 21 månader imorgon och är en riktig solstråle. Hon pratar mycket bra för sin ålder, hon kan tex komma och säga: Tindra slog mig här (pekar på kinden typ, Tindra är storasystern)
    Sen är hon häftig för säger man : ett så säger hon två och så fortsätter det till siffran tio.

Det är en härlig ålder de är i nu.

• Tonic

Vi säger ett, två och då säger han tre :)

• Tonic
    Tonic skrev 2009-08-11 18:53:38 följande:
    Och hoppar på plats när han säger tre!
  • Sötnosarna
    Tonic skrev 2009-08-11 18:53:38 följande:
    Vad bra, häftigt att han hoppar också. Min tjej kan också hoppa jämfota, det ser så gulligt ut.
    Otroligt vad barn kan lära sig på bara snart 2 år.
  • tezz840

Min son säger nästan ingenting, mamma, pappa och bajs.. sen så förstår man inget mer.. =)
    Men han är VÄLDIGT busig och envis. Jätteduktig på fotboll också.. =)
    Gillar att kramas och pussas..

• Pinky81

Emilia pratar konstant, det mesta förstår man ibland kommer ngt nytt ord men hon säger det 100 ggr eller visar tills man förstår!

Munnen full i tänder... räknade till 18 för ett tag sen (vissa inte helt ute!)

Hon springer, spelar gärna fotboll eller blir jagad. Hoppar, gärna från ett trappsteg eller en liten pall.
    Har en krångelperiod med ätandet, från att ha varit familjens storätare äter hon ibland inget å vill bara ha välling... men d får hon såklart inte hehe

Ja hon är ett energiknippe å oftast jätte glad. Börjar på dagis nu 26 augusti!!

Vi har inte börjat me pottan ännu... å napp + snuttis har hon kvar när hon sover!

/Pinky81

• Tonic
    Pinky81 skrev 2009-08-12 08:19:13 följande:
    Emilia pratar konstant, det mesta förstår man ibland kommer ngt nytt ord men hon säger det 100 ggr eller visar tills man förstår! Munnen full i tänder... räknade till 18 för ett tag sen (vissa inte helt ute!) Hon springer, spelar gärna fotboll eller blir jagad. Hoppar, gärna från ett trappsteg eller en liten pall. Har en krångelperiod med ätandet, från att ha varit familjens storätare äter hon ibland inget å vill bara ha välling... men d får hon såklart inte hehe Ja hon är ett energiknippe å oftast jätte glad. Börjar på dagis nu 26 augusti!! Vi har inte börjat me pottan ännu... å napp + snuttis har hon kvar när hon sover! /Pinky81
    Hej, vi har också problem med maten, det har vi haft sen han blev sjuk i vintras/våras, han fick influensan och mag-och kräksjukan två gånger. Så han har slutat följa sin kurva..

Pottan, inget roligt, däremot gillar han toalettsitsen utan insats. Fast det har inte kommit något ännu :)

Vår lille älskar dansa...
  • Sötnosarna

Brukar era 21 månaders vilja bli burna mycket? Hon säger hela tiden att hon vill det och ibland när man inte kan så skriker hon så högt så högt!!!
    Är det en period tror ni, kommer ej ihåg hur det var med storasyster.

• hoppet787878

Jaaaaa, min kille är också VÄLDIGT klängig just nu, vill inte leka själv ute ens, han håller i och för sig på att få tänder också, men min teori är att när de får tänder växer dom och utvecklas mer också så då blir det jobbigare. Det är säkert en utvecklingsfas, han var så här vid 18 månader ockå, så kjag känner igen beteendet. Som tur är går det över

• Tonic

Ja, dregligt är det här nu, tänder på G igen.

Han är väldigt envis och säger till på skarpen om det är något, men så har han också en storebror som inte kan låta bli att tetas...

Svar på tråden Hur är era 21 månaders?