• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 13)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44120764.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292453.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 13)
  • Anna i Hult

    Hej!
    Hemma igen efetr en vecka i Dalarna . Ett extra barn med, fem flickor i affären ( somär jätteliten) blir lite för många. Jag fick målat lillstugan invändigt efter spackling så den är redo för pärlsponten nu. Kanske ska jag stänkmåla ovanför..om jag kan ta reda på hur man gör. plockat lingon , metat rott och badat bastu har vi också hunnit med. Nu är det en vecka kvar att fixa här hemma på.

    Hur mår Yret?

    Håller tummarna för dig Heo!

  • FiaEleonora

    Tack så jättemycket basse!!!! Både för tråd och grattis!!!!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • ordning i oredan

    Basse: Dig kan man lita på;)

    Båda ungarna sov kl 20.00!!! Nu ska det städas lite. J kommer hem efter ett par dagar i Glasgow med jobbet. Hur kan ett hem förfalla så på ett par dagar????!!!!
    Jag är en riktig slarver ibland. Ffa när jag är ensam med barnen.

    Måste stänga ner datorn NU!

  • komandiva

    hej! Tack va bra Basse!

    Är kvar på mamma o pappas lantställe utanför Karlstad (hammarö) tills vi flyttar till Djurö 1 sept. Läggningar fortfarande sååå tisdkrävande. Mira sov inte som vanlig på dagen men somnade i bilen från affären och var svårväckt när vi kom hem. Tänker att dom kan klara kanske varannan dag utan dagsvila eller åtminstonde kortare vila. Det är bara det att dom blir ju på så dåligt humör när dom inte får vakna själva utan blir väckta. Och så vill vi få dom att kunna somna utan att vi ligger i sängen med dom.

    Nu ska jag i säng i alla fall.
    ha det gott!

  • FiaEleonora

    Igår VÄGRADE Savannah sätta på sig blöja på kvällen. Hon skulle sova naken! Så det fick hon då ocg gissa vad! Torrt i sängen imorse! 2 ggr var hon uppe och kissade. Låg i sängen och ropade "kissa pappa" *stolt* Bara Leah kvar nu på natten sen är det totalt blöjfritt på mina stooooora tjejer!!!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Tvillingmamma2007

    Fia:
    Shit vad skönt utan blöjor! Här går det segt men vi gör inga riktiga försök heller och grabbarna vill bara bajsa i blöjan, "bajsa klart" som de säger och sen "byta mig däruppe" pekandes på skötbordet suck.

    Men här är det sambon som får dra hela lasset med, själv har jag varit dålig nu sen början på juli och det börjar bli riktigt riktigt jobbigt. Mår väldigt illa, kräks, diarré mm. Tror jag gått ner en 8 kg snart och känner knappt igen mig själv, var in på Ackis förra söndagen med ketoner i urinen och på gränsen med salterna så jag fick dropp på kvällen/natten och sen hem och kämpa på igen. Har inte sagt nåt tidigare då det är väldigt tidigt men nu när jag passerat v. 11 iaf så får man väl offentliggöra att även ToL ska bli storebrorsor! Vad blir det, trådens 6: e bebbe nu efter Heoo?

  • Pico

    Men GRATTIS TM2007!! Fast fy så jobbigt att må så dåligt! Hoppas att det lättar snart! Mådde du så där jättedåligt med killarna oxå?

    Fia: Skönt att slippa även nattblöjorna! Agnes vaknar ibland och vill upp o kissa på natten och ibland är blöjan torr på morgonen fast hon inte har varit uppe o kissat. Men det är nog ett tag kvar innan nattblöjorna åker av.

    Nu börjar vardagen återgå här. A o S gick ju på dagis mån o tis förra veckan, sen var vi på Åland. A har riktigt jobbigt stundtals när hon bara måste säga nej och trotsa tills det går helt överstyr. Sigrid är däremot på ett sprundlande, kvittrande bushumör. Det fullkomligt lyser om henne och hon är den som är mest framåt och "på" nu. Skönt att de byter av varandra! Nästa helg ska vi åka upp till Dalarna, T ska spela med storbandet + att familjerna får följa med. Tjejerna ska vara hos farmor o  farfar fre- sön för första gången.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 13)