• Ellas och Alvins mamma

dottern ska börja på dans. Vilka skor?

Våran dotter ska börja på dans, och hon verkligen längtar. Hon är 3 så det blir bara på skoj. Men jag funderar på vad hon ska ha på fötterna. Som jag fattat det så vill dom inte att hon är barfota. Men vart får jag tag på sockeplast eller sånna där tunna skor med tunn skinnsula? (som gamla tanter brukar ha att gympa och bugga i fast i strl 25)

• Svar på tråden dottern ska börja på dans. Vilka skor?
  • brünnhilde

www.dansbutiken.com/

Annars är väl teknik/ balettskor det man brukar ha , dvs mjuka skinnskor med mjuk lädersula.

Det tanter brukar bugga i är gammaldags jazzskor med snörning och liten klack väl? Jag har då aldrig sett tanter bugga i balettskor.

• buselibus

Moccaciner hade min son när han gick på dans, de säljs överallt t.ex. Lindex, fungerade perfekt.

• brünnhilde

Annars länkade jag till en sida....

• bengke

vår dotter dansar, alla barnen är barfota

• Ellas och Alvins mamma

thalia:
    Jo, dom såg bra ut men jag tycker dom var i lite dyraste laget, tänkte det kanske finns liknande nån annanstans till bättre pris.

bengke: Dom har speciellt sagt att barnen inte ska vara barfota.

• Skytten75

Lindex har rosa.

Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • HemmaHosSofi

Det är inte så att dom säljer skor på stället hon skall börja på? Är det lite större gör dom säkert det.

• levandecharader

På HM finns det, jag tror att de kallas dansskor där. Finns i flera färger, svart, vitt, rosa mfl.

• Sötnosarna

Har bara läst ts, men kappahl eller lindex har sådana skor med tunn sula.

• brünnhilde

lite nyfiken på vad de på kappahl , lindex och hm kostar. Ett par "standarsskor" i en dansbutik kostar strax under 200. Är det billigare med teknikskor i skinn i dessa butiker?

• Ellas och Alvins mamma

Jag köpte kappahls dansskor i förrgår. Dom kostade 59 kr. Och det var samma pris på både hm och lindex oxo, fast där var dom slut i Ellas storlek. Hon har provat dom här hemma och dom kommer säkert att funka

• brünnhilde
    Ellas och Alvins mamma skrev 2009-08-21 11:23:18 följande:
    Jag köpte kappahls dansskor i förrgår. Dom kostade 59 kr. Och det var samma pris på både hm och lindex oxo, fast där var dom slut i Ellas storlek. Hon har provat dom här hemma och dom kommer säkert att funka
    Och det är skinn?
  • Miralda25

Min dotter ska ha de här.

• Lisabettan

NU har jag inte läst svaren, men HM och Lindex har billiga dansskor som passar perfekt till en 3åring. Det är väl knappast så seriöst att du måste inhandla riktiga dansskor delux Där dottern dansar har några rosa ballerinaklänningar (HM och Lindex) medan andra har sina vanliga kläder.

• Skytten75

Vi köpte de rosa dansskorna på Lindex, rosa nylontights och den lila ballerinadräkten. Så sött!

Isabelle 060821 och Nellie 080722
Svar på tråden dottern ska börja på dans. Vilka skor?