• tovatilltusen

Kan man tona blekta slingor?

Jag har mörkt hår med ganska mycket blekta slingor. Slingorna är alltså blonda. Nu skulle jag vilja bli mörkhårig till bröllopet men jag vågar inte riktigt tona ifall slingorna får någon konstig färg. Jag skulle kunna fråga min frisör men eftersom jag inte vill tona håret där känns det så retligt att gå dit. Så vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man tona blekta slingor?
  • Catriiin

Du kan tona men färgen kan bli BETYDLIGT starkare, särskilt om det är rött i den. Kan dock bli riktigt snyggt ändå...

• Catriiin

Och ljusare kanske man ska tillägga...

• Linda82

det borde absolut fungera! om det är enkelt så är det bra att avfärga slingorna först,det öppnar upp porerna och färgen fäster bättre! har mixat och trixat så mycket med mitt hår i mina dar,men har aldrig lyckats få en "konstig" färg i det...Lycka till hur du än gör! :P

• Linda82

fast iofs,då blir dom ju säkert starkare som de skrivs här ovanför,så att färga över dom rakt av borde bli det bästa...

• Karisma

Jag har mörkbrnt hår och slingade ljusa slingor..Ändrade mig efter ett tag och tonade över..Efter ett tag så bleb det ljusbruna slingor i håret..Inte fult alls, men inte vad jag ville ha..Så nästa gång ska jag färga håret...Kram K.

• tovatilltusen

Hur gör man för att avfärga slingorna? Mina slingor är bara blekta, det är inte någon färg inlagd i dem.

• tingeling79

Men går det verkligen att avfärga blekt hår?? Har alltid fått höra att det inte går. Är håret däremot färgat ska det självklart gå att avfärga det.

• Karisma

Som jag förstår det så kan man antingen låta blekta slingor växa ur eller färga över dem..Inget annat...KramK.

• Poena

Jag skulle nog färga, inte tona. Färgen sitter som berg och blir _inte_ enl förpackningen i färgtonen så det gäller att se upp lite.. Jag la röda slingor (färg) i blekta nu i somras (hos frisör). Valde ut en mörkt röd färg, åt vinröd och det blev nån slags mörk morotsröd *gaaah* Men med brunt är det lite lättare, så länge det inte går mycket åt rött. Men det blir ljusare än på förpackningen.

• Bispan

Jag skulle tona håret. Är det brunt som gäller är risken för "konstig" färg MKT liten.

FÄRGmedel för hår innehåller blekningsmedel som bleker/lakar ur färgen på ditt hår under. (tror det verksamma ämnet är väteperoxid). Jag tycker också att jag upplevt att färgat hår blir dassigt i färgen rätt snabbt så man i alla fall får tona för att håret ska se fräscht ut.

Svar på tråden Kan man tona blekta slingor?