• Mamma Zara

vad kan man göra åt en diskmaskin som inte diskar rent?!?! GRRR

HEj...
    Min j*la diskmaskin gör inte det rent längre... blir små kornfläckar på glasen osv.. skitäckligt.. har kört en omgång med diskmaskinsrengöring men det hjälper inte..
    Finns det något husmorsknep??
    Hjääälp!

• Svar på tråden vad kan man göra åt en diskmaskin som inte diskar rent?!?! GRRR
  • Izabelle W

Kollat filter, spolglans och salthalten?

• carola78

Det vill jag oxå gärna veta.
    Antingen så är det bara skit kvar på tallrikar och bestick eller så är det diskmedelskorn kvar på grejorna.
    Blir så less.

• mammatalman

testa köra en tom maskin med maskindiskmedelsrengöring.

• bäbis

Va finns det maskindiskmedelsrengöring.
    Vart köper man det

• carola1977
    bäbis skrev 2009-08-11 22:15:59 följande:
    Va finns det maskindiskmedelsrengöring.Vart köper man det
    I vanliga mataffären. Det brukar stå vid rengöring/diskmedel. En "låda" man stoppar i maskinen har vi haft. Från något vanligt märke, minns inte vad de heter men typ Finish eller någon sådant.
  • mammatalman

i mataffären. willys,coop, ica mm. Det finns "små" tabletter och i flaska. finns bland diskmedel o sånt.

• Mamma Zara

ja jag skrev att det hade jag ju redan gjort.. men sen då .. hmmmm

• Black roses

Testa ättika... Ja ättiksprit, det ska ha en god rengöringseffekt, samt att det "dödar" dålig lukt... Ska fixa en länk om du vill, så du vet hur man doserar mm...

• mammasmelvin

byta diskmedel?? det funkar alltid för mej när det händer så med min maskin

• Zixi

Mamma Zara skrev 2009-08-11 22:11:51 följande:

HEj... Min j*la diskmaskin gör inte det rent längre... blir små kornfläckar på glasen osv.. skitäckligt.. har kört en omgång med diskmaskinsrengöring men det hjälper inte.. Finns det något husmorsknep??Hjääälp!
    Du råkar inte bo i Lund med omnejd? Har läst i tidningen att vattenbytet har lett till en massa "smutsig" disk.
  • Mamma Zara

hehe nej jag bor inte i LUnd.. Men i skurup... det är as mycket kalk o metaller i vattnet... mitt hår är grönt... och det blir jätte mycket kalkavlagringar överallt...

• Black roses

Mamma Zara skrev 2009-08-11 22:39:38 följande:

hehe nej jag bor inte i LUnd.. Men i skurup... det är as mycket kalk o metaller i vattnet... mitt hår är grönt... och det blir jätte mycket kalkavlagringar överallt...
    Då kan ättiksprit vara till hjälp...
    Här är en länk till en gammal tråd, kolla genom den...

www.familjeliv.se/Forum-5-166/m37125928.html
  • jolle85

Har du kollat upp "diskarmarna"??? Där brukar det fastna mycket bös o då täpper det igen hålen!

Svar på tråden vad kan man göra åt en diskmaskin som inte diskar rent?!?! GRRR