Indianica skrev 2009-08-15 10:11:05 följande:
Å, vad tråkigt. Har också erfarenhet av det. Därför måttar jag alltid vad ett visst antal centrimetrar är för mig mellan pekfinger och tumme, så frisören ser det ordentligt, har aldrig blivit för mkt klippt då. Många frisörer verkar ha svårt att fatta vad 2-3 cm är på ett lite längre hår. De tycker kanske det är skitlite att ta en centimeter extra eller så, men för en person som vill spara ut är det mycket. Jämför t ex med att en frisör skulle klippa 2-3 cm på en korthårig person, det skulle bli snagg då, kanske inte så poppis. Jag tycker en frisör skulle ge någon form av kompensation om kunden blir missnöjd med centrimetrarna (även fast just håret får man ju inte tillbaka), annars ska man inte gå tillbaka dir. Frisörer måste bli bättre på att inte bete sig som diktatorer med våra centimetrar!!
förstår dig och håller fullständigt med,det är ni kunder som styr vårt jobb och utan er har vi inga jobb men alla frisörer förstår inte detta tyvärr , så vi som verkligen vill ge service och göra fina jobb får utskällning av kunden redan innan h*n satt sig i våran stol pga frissan "där borta" gjorde så och så!!!.....men stå på er !!! tack för att ni som klipper er finns annars skulle jag vara arbetslös...