• Anonym

HJÄLP! herpes i underlivet???

För drygt ett år sedan började jag få ont när jag hade sex. det sved liksom jättemycket. det här kom och gick men stunderna jag hade ont var längre än när det var bra. Sedan blev jag gravid. Under den perioden kunde jag inte ha sex alls, gjorde jätteont...Nu efter har jag helt enkelt inte vågat prova alls (2 månader sen våran son föddes).. Jag är jätteledsen, jag är 19 år och har problem med sexlivet.. det är ju nu det ska vara på topp! kommer jag aldrig kunna få njuta av sex igen ? :(
    Kan det vara herpes, ser i alla fall inga blåsor.. går det att behandla/lindra i såna fall?

Vore överlycklig för lite kommentarer och råd!

• Svar på tråden HJÄLP! herpes i underlivet???
  • dogcatbird

Vet verkligen inget om herpes, men tror nog snarare på vestibulit. Sköra slemhinnor. Vid herpes måste det väl vara blåsor.

• Anonym

vad är det för någontign då?

• Anonym

Googla vestibulit eller brinnande vulva, så kan du kolla om nåt av dem stämmer in på dej.

• Anonym

Känner verkligen igen mig i vestibulit.... vad händer nu då? Ska kolla upp det på torsdag nästa vecka, men vad händer sen ? Finns det någon behandling eller nå? Kommer jag aldrig mer kunna njuta av sex ? :(

• dogcatbird

Du ska ha ett riktigt bra glidmedel, och du ska testa att köpa ovesterin på apoteket och stärka dina slemhinnor. För att se om det gör skillnad (står att det är för klimakteriet, men det är för alla) Vagifem finns att få på recept, det är en mindre "kladdig" grej.

Nu om du ammar (?) har du nog ändå sköra slemhinnor. Glidmedel är ett måste, pjur woman är bra.

Många som har vestibulit etc kan bli helt bra av att få barn. Födde du vaginalt?

Jag tror att det kommer att ordna sig, men låt det inte gå långt. nervtrådar kan liksom byggas på och göra det mer känsligt. Var rädd om "huden" där.

Ofta är p-piller boven i detta, kroppen producerar inte bra glid då. Många får underlivsproblem som de tror är svamp, men det kanske bara är besvär av detta och svampmedicinen (typ Pevaryl) förvärrar det hela!

Anonym skrev 2009-08-12 20:51:48 följande:
    Känner verkligen igen mig i vestibulit.... vad händer nu då? Ska kolla upp det på torsdag nästa vecka, men vad händer sen ? Finns det någon behandling eller nå? Kommer jag aldrig mer kunna njuta av sex ? :(
  • Anonym (gravid)
    dogcatbird skrev 2009-08-12 22:21:12 följande:
    Du ska ha ett riktigt bra glidmedel, och du ska testa att köpa ovesterin på apoteket och stärka dina slemhinnor. För att se om det gör skillnad (står att det är för klimakteriet, men det är för alla) Vagifem finns att få på recept, det är en mindre "kladdig" grej.Nu om du ammar (?) har du nog ändå sköra slemhinnor. Glidmedel är ett måste, pjur woman är bra.Många som har vestibulit etc kan bli helt bra av att få barn. Födde du vaginalt?Jag tror att det kommer att ordna sig, men låt det inte gå långt. nervtrådar kan liksom byggas på och göra det mer känsligt. Var rädd om "huden" där.Ofta är p-piller boven i detta, kroppen producerar inte bra glid då. Många får underlivsproblem som de tror är svamp, men det kanske bara är besvär av detta och svampmedicinen (typ Pevaryl) förvärrar det hela!
    Vet du eller någon VAR det onda sitter... allt jag läser om känns som om det skulle sitta i slidan, ja i "röret" så att säga. MEN jag har ont fram , längst fram och på båda sidorna, känns som om det sitter precis där håret börjar/slutar innan blygdläpparna. och även på ett ställe brevid klitoris.
    Jätte svårt att förklara!

efter jag kissat o ska torka bränner de nå fruktansvärt o kliar! kliar jag känns det bra under tiden men bränner nå otroligt efteråt.

Har smörjt med SILON SALVA, INITYOL OCH BABYOLJA.
    känns tyvärr inte som om nåt hjälper, skulle vilja ha nå kylbalsam eller liknande...

Sen tror jag att jag fått lite hemorojder men de klias lite o smärtar inget o har inga problem med hårdmage eller så. o är det inte hemorojder så sitter det även där, ja  mellan anus o slidan. 

KAN DET VARA VESTIBULIT JAG FÅTT?? o hur länge ska man måsta dras me det då tro *suck*
  • dogcatbird

Vestibulit sitter i ingången, dvs vestibulen till slidan, "på sidorna" av inuti ingången.

Du kanske hade åderbråck under grav och kvarstående problem av dem på nåt sätt?

• Anonym (gravid)
    dogcatbird skrev 2009-08-13 21:30:33 följande:
    Vestibulit sitter i ingången, dvs vestibulen till slidan, "på sidorna" av inuti ingången.Du kanske hade åderbråck under grav och kvarstående problem av dem på nåt sätt?
    jag e gravid nu... åderbrock? men de gör ju super duper ont! En brännande svidande känsla! som om ja vore toksvullen o brännhet.

Ska till BM i morgon o se om de kanske e en ond svampinfektion jag fått...
    för jag har ju inte ont där vid ingången...
  • dogcatbird

Man kan ju bli rejält svullen vid graviditet av åderbråck och sedan kan det kanske bli skavt?

• Anonym

varför kollar du bara inte upp det?

• Anonym (gravid)

Jag varit till BM idag o gjort en till koll.
    Bm kolla o blev så förskräkt över va hon såg ! - Men käre vän du e ju helt skinnflådd! jag förstår du har ont! (fick som små prickar i ljumskarna under em. igår som blev värre mot kvällen alltså större o fler)
    Så hämtade hon en till Bm som kolla. De konstaterade en mycket illa svamp som spridit sig till ljumskarna. De hämtade även en läkare som kolla ytterligare en gång o även i slidan o konstaterade detsamma (ingen odling gjordes) Fick en salva utskriven o köpte carnesten vagiatorer så nu ska de väl bli bra hoppas jag
    Bm var helt förskräckt o sa Ja du går du igenom detta så fixar du även en förlossning utan problem !
    Så idag känner jag mig lite mer lättad o hoppas verkligen det går över innom några dagar.

• Anonym
    dogcatbird skrev 2009-08-12 22:21:12 följande:
    Du ska ha ett riktigt bra glidmedel, och du ska testa att köpa ovesterin på apoteket och stärka dina slemhinnor. För att se om det gör skillnad (står att det är för klimakteriet, men det är för alla) Vagifem finns att få på recept, det är en mindre "kladdig" grej.Nu om du ammar (?) har du nog ändå sköra slemhinnor. Glidmedel är ett måste, pjur woman är bra.Många som har vestibulit etc kan bli helt bra av att få barn. Födde du vaginalt?Jag tror att det kommer att ordna sig, men låt det inte gå långt. nervtrådar kan liksom byggas på och göra det mer känsligt. Var rädd om "huden" där.Ofta är p-piller boven i detta, kroppen producerar inte bra glid då. Många får underlivsproblem som de tror är svamp, men det kanske bara är besvär av detta och svampmedicinen (typ Pevaryl) förvärrar det hela!
    Jo jag ammar och jo jag födde vaginalt.. grejen är den att jag har inte haft sex än efer förlossningen dels för att jag har haft ontLÄNGE efter och dels för att jag är rädd för samma smärta som tidigare när jag väl har sex.. Vars köper du pjur woman ? har aldrig kört med glidmedel alls tidigare, har liksom inte behövts :P
Svar på tråden HJÄLP! herpes i underlivet???