• llinaa

Förbjuda Pippi Långstrump böckerna

läste i en annan tråd att man ville att boken där krakel spektakel köper negerbulle inte skulle kunna lånas ut.

Skall man då även förbjuda pippi bökerna . pippis pappa är ju negerkung.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-11 23:57
    min åsikt är att man skall låta böckerna vara som Astrid Lindgren skrivit dem!

• Svar på tråden Förbjuda Pippi Långstrump böckerna
  • Mammaloppan

Har du inte sett den nya tecknade varianten av Pippi? Där är hennes pappa inte en Negerkung utan en pappa som ramlat över bord!!

• llinaa
    Mammaloppan skrev 2009-08-11 23:41:02 följande:
    Har du inte sett den nya tecknade varianten av Pippi? Där är hennes pappa inte en Negerkung utan en pappa som ramlat över bord!!
    jo
  • llinaa

Spicy Women skrev 2009-08-11 23:53:34 följande:

löjligt
    håller med.
  • BimBim o Knorrans Mamma
    llinaa skrev 2009-08-11 23:38:16 följande:
    läste i en annan tråd att man ville att boken där krakel spektakel köper negerbulle inte skulle kunna lånas ut. Skall man då även förbjuda pippi bökerna . pippis pappa är ju negerkung.
    Men shit va löjligt.... SUCK! Finns det inte större problem i världen än o leta "neger" ord i barnböcker...
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jocke & Isa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Spicy Women

Jag vet att boken 10 små negerpojkar den har de döpt om till Och så var det bara en.

• Spicy Women

Äh de får väl stryka över neger med överstrykningspenna, så kan de fortsätta att låna ut Krakel Spektakel.

• JAG är BÄST
    llinaa skrev 2009-08-11 23:38:16 följande:
    läste i en annan tråd att man ville att boken där krakel spektakel köper negerbulle inte skulle kunna lånas ut. Skall man då även förbjuda pippi bökerna . pippis pappa är ju negerkung.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-11 23:57min åsikt är att man skall låta böckerna vara som Astrid Lindgren skrivit dem!
    Exakt. Har dom rätten att skriva om andras böcker??
    Ja har dom laglig rätt vill säga
Svar på tråden Förbjuda Pippi Långstrump böckerna