• kristall

Om barnet trillar,slår sig i munnen & börjar blöda,måste anmäla till försäkringsbolaget ?

Hej
    Min flicka 9 månader stupade framlänges igår & hennes två undertänder tog i uppe i tandköttet där framtänderna ska sitta sen & började blöda,även där man har sk,flärpen i överläppen gick sönder lite.....
    Ska man anmäla detta till försäringsbolaget där man har barnförsäkringen?
    Detta är första barnet & har ingen aning alls hur man brukar göra.
    Vad hade ni gjort.........
    kram

• Svar på tråden Om barnet trillar,slår sig i munnen & börjar blöda,måste anmäla till försäkringsbolaget ?
  • Mysluvan

Min son trilla så innan han fick tänder vi anmälde det för säkerhets skull gick även till tandläkaren för att få det dokumenterat. Man vet aldrig om det kan skada tandanlagen så lika bra att göra det. Kolla om ni behöver besöka tandläkaren också

• kristall
    Mysluvan skrev 2009-08-12 00:38:02 följande:
    Min son trilla så innan han fick tänder vi anmälde det för säkerhets skull gick även till tandläkaren för att få det dokumenterat. Man vet aldrig om det kan skada tandanlagen så lika bra att göra det. Kolla om ni behöver besöka tandläkaren också
    Men ska man gå till tandläkaren med en så liten alltså....... oj då....
    Jag ringer bums imorron bitti.......
  • Mysluvan
    kristall skrev 2009-08-12 00:40:48 följande:
    Men ska man gå till tandläkaren med en så liten alltså....... oj då....Jag ringer bums imorron bitti.......
    Jag vet inte om det är olika med olika försäkringsbolag men vi var tvungna till det vill jag minnas. Sen kändes de bra att de tittade lite också. Nu är det ju många år sedan så de kan ju ha ändrat sig, vet att tandläkaren gav oss klorhexidin att badda flärpen med också.
    Ring och kolla iaf det är mitt råd
  • kristall
    Mysluvan skrev 2009-08-12 00:43:20 följande:
    Jag vet inte om det är olika med olika försäkringsbolag men vi var tvungna till det vill jag minnas. Sen kändes de bra att de tittade lite också. Nu är det ju många år sedan så de kan ju ha ändrat sig, vet att tandläkaren gav oss klorhexidin att badda flärpen med också. Ring och kolla iaf det är mitt råd
    Tusen tack........ & åter kram
  • Mysluvan

Hoppas det går bra med litens tänder nu då min son fick inga tandskador däremot har flärpen aldrig vuxit ihop. Kram

• Teskedsmamman

Min son trillade och slog ut hela sin ena framtand för 4 år sedan, då sa tandläkaren att alla tandolyckor skall anmälas till försäkringsbolaget. Om det visar sig att barnet behöver hjälp om 10 år pga olyckan så får man inte hjälp/ersättning från försäkringsbolaget om det inte är anmält när det hände.

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • kristall
    Teskedsmamman skrev 2009-08-12 00:54:15 följande:
    Min son trillade och slog ut hela sin ena framtand för 4 år sedan, då sa tandläkaren att alla tandolyckor skall anmälas till försäkringsbolaget. Om det visar sig att barnet behöver hjälp om 10 år pga olyckan så får man inte hjälp/ersättning från försäkringsbolaget om det inte är anmält när det hände.
    Jag har ringt försk bolaget & fått en tandläkartid idag kl 13.20......... återkommer med uppdateringar & kram på er alla...
  • kristall
    kristall skrev 2009-08-12 12:05:15 följande:
    Jag har ringt försk bolaget & fått en tandläkartid idag kl 13.20......... återkommer med uppdateringar & kram på er alla...
    Ja nu har vi varit iväg till tandis & det blev väldigt uppskattat & den yngsta patienten......... allt såg bra ut & det är bara att invänta & se om det händer något när framtida tänder kommer...kram på er
  • Mysluvan
    kristall skrev 2009-08-12 15:05:22 följande:
    Ja nu har vi varit iväg till tandis & det blev väldigt uppskattat & den yngsta patienten......... allt såg bra ut & det är bara att invänta & se om det händer något när framtida tänder kommer...kram på er
    Va skönt att det verkar ha gått bra! Ville bara säga det kram
Svar på tråden Om barnet trillar,slår sig i munnen & börjar blöda,måste anmäla till försäkringsbolaget ?